Hej med jer.
Jeg har gået og overvejet springet med at få en vognmandstilladelse. MEN, for nyligt fik jeg besked på at min gæld til det offentlige er over 50 kg, som gør at jeg ikke kan godkendes
.
Er der ikke noget med at jeg kan ansætte en i firmaet, som HAR en tilladelse, og dermed benytte den ?
Er der andre måder jeg kan gøre det, uden at erhverve den selv (som jeg jo ikke kan).
Svar gerne med link til dokumentation
Bedste hilsner
JN
Det lyder jo ikke umiddelbart som musik i mine ører, at du vil springe over hvor gærdet er lavest, da jeg jo selv i det forrige årtusinde møjsommeligt erhvervede mig en dyrekøbt vognmandstilladelse, efter at have været selvstændig vognmand i en årrække med en lille lastbil i starten (dengang gik grænsen ved 6.000 kg., nu er det 3.500 kg.) for så endeligt at få vognmandstilladelsen.
Tilladelsen er jo ikke bare et stykke papir, det er en certificering af DIG som virksomhedsejer, et bevis på at du forstår de love, paragraffer og faldgruber du vil kunne komme i forbindelse med ved udførelsen af dette erhverv, som med årene absolut ikke er blevet hverken nemmere eller mindre konkurrencepræget med tiden.
Jeg vil også, ligesom Anders Christensen, anbefale dig at gå den rigtige vej, kom af med din gæld, få din EGEN vognmandstilladelse, så er du heller ikke afhængig af at din 'ven' med den 'udlånte' tilladelse lige pludselig, hvis i bliver uvenner, trækker sit 'udlånstilbud' tilbage, så hænger du lige pludselig der med røven endnu mere i vandskorpen og en gæld der måske er mangedoblet.
Der er ingen grund til at grave hullet dybere end højst nødvendigt...
Sådan bliver du vognmand