Hej Stine,
Jeg har læst tråden igennem, så jeg svarer lige på nogle af hovedpunkterne. Til at starte med så skal jeg lige høre om du har oprettet annoncekontoen rigtigt, så det er dansk valuta? Det kan godt give dig problemer senere. Det er generelt en fejl mange begår, fordi Facebooks system første gang man opretter en annonce og skal knytte et betalingskort til er super gennemtænkt i forhold til andre lande end lige USA.
Med hensyn til klik priserne, så er det netop når du siger, at 5 kr for en annonce nok er liiiige i overkanten, at jeg kan sige det er her forskellen ligger imellem eksperter og folk, som laver det til hjemmebehov. Desto bedre annoncerne er, desto bedre klikpriser får man også. Jeg har lavet rigtig mange annoncer for folk, hvor jeg har måtte forklare dem fordi, at jeg netop kan lave annoncerne det bedre gør at jeg kan fx i en annonce hvor de plejer at betale 5 kr/klikket kan gøre det helt ned til 1.5/klikket.
Nu har jeg også lavet annoncer til en del online webshops, som sælger kjoler. Der er en hel del essentielle punkter, som jeg kan skrive en hel stil om, men det undlader jeg lige for det bliver hurtigt ren nørde teoretisk snak. Men overordnet for din branche er segmenteringen og billederne. Netop billederne kan gøre en hel verden til forskel, så det kan godt betale sig at bruge tid på dem, som der også bliver sagt tidligere af andre i tråden. Der er også nogle ting på landingpagen som jeg ville ændre - fx ved at rykke "synes godt"-delen højere op, så folk, som ikke synes godt om begynder at synes godt om.
Men netop din side du har at gøre med, har rigtig store muligheder for at køre meget succesfulde annoncer. Der er mange aspekter, som kan afprøves i det du har en flot grafisk landingpage, du har mange fans, ja du har næsten alt at afprøve med.
Men jeg håber, at jeg har givet dig en nogenlunde forståelse for mulighederne. Du må meget gerne kontakte mig hvis du har flere spørgsmål :-)
-Mvh Simon Jørgensen