Jeg kunne godt tænke mig at vi fik Euro :) så blir det ogs meget lettere når man tager til Tyskland.
Så er man vant til priserne og ska ikke frem med lommeregneren..
Ha Ha, Ja det argument hører man tit, men det må vist være fordi du ikke har sat dig ind i hvad en tilslutning til EURO vil medføre.
Vi ser nu at eurolandene specielt Tyskland skal betale for de andre landes uansvarlige statsbudgetter som i Grækenland, Portugal Spanien Italien m.fl. Når Grækenland om kort tid går statsbankerot i Eurosamarbejdet er der en potentiel fare for at vi løber ind i en endnu større finanskrise og resecion end vi har oplevet tidligere.
Som Euroland vil der ved flertalsafgørelser i EU være dem der bestemmer lønninger, arbejdstid, skatter, frierier pensioner etc, vi få ikke noget at skulle have sagt, bortset fra at VI KAN SIDDE MED VED BORDET.
Eurosamarbejdet svarer til at du går ned til ham der hver morgen køber en pose bajere i kiosken og sætter sig på bænken hele dagen og du siger til ham : Skal vi ikke slå vores økonomi sammen, Hurra Hurra.
Simone jeg tror dit argument for Euroen var an provokation for at skabe debat?
Hvis du virkelig mener det du skriver er jeg alvorligt bange for at Euro spørgsmålet ikke egner sig ti en folkeafstemning. Hvis man een gang har sagt ja til noget i EU er der ingen vej tilbage.
EUROen er og bliver en DØDSEJLER