Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Scannet VS ScanCommerce ? SEO m.v.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Rendt lige over dette fantastiske forum og er lige blevet oprettet som bruger så, ja dette er min første post.

Kunne godt tænke mig lid råd og vejledning. Da vi er to iværksættere der lige har startet et I/S Selskab. Vi har fået eneret på at sælge nogle fødevare produkter impoteret fra Scotland. Da vi endnu ikke har et butiksvindue på nettet har vi benyttet os af QXL hvor vi i øjeblikket har startet vores auktion nr.2 Hvor vi måtte lukke vores første auktion før tid da vi måtte melde udsolgt. (Ved godt QXL ikke er særligt popoulære i øjeblikket hvis nogle så forbruger programmet BASTA på TV2 i går aftes, men det er en anden sag)

Vi står lidt i en problemstilling angående valget af webshop. Vi har snakket med forskellige sælgere og supportere fra BgSys,Dandomain,Scannet og ScanCommerce.

Vores favorit lige nu er Scannet som efter sigende skulle være et søsterselskab til ScanCommerce (eller omvendt).

Problemet ligger i Søgemaskineoptimering eller SEO, Min hensigt er ikke at starte en ny kæmpe dialog da jeg har læst i en tidligere tråd på 13 sider omkring problemstillingen med SEO. Og jeg må sige at jo mere jeg læste jo mere forvirret blev jeg. Nej jeg har ikke læst ALLE 13 sider, nåede til side 6 og læste så det sidste side af tråden. Og jeg er meget forvirret.

Hos Scannet koster det 200,- pr. mdr for Søgemaskineoptimering`s modul
Hos ScanCommerce koster det 99,- for SEO Søgemaskineoptimering.

Jeg har forstået så langt at udover prisen er der forskel på disse 2 produkter.

Der er selvfølgelig noget at spare fra det ene til det andet, eller som jeg ser det lige nu pga min forvirring HELT at undlade brug at disse moduler. Vi har naturligvis snakket med begge udbydere men fik hver gang en meget langhåret forklaring som vi ikke blev klogere på andet end de selvfølgelig vil anbefale vi brugte deres SEO således vi bliver MEGET synlige på nettet`s søgemaskiner.

Vi har så overvejet helt at undlade brug af SEO og selv forsøg at markedsførre vores forretning via andre medier/kanaler og på den måde stille og roligt bygge en kundekreds op. Lidt ala princippet med snebolden på toppen af bakken der starter en lavine.

Så det jeg bl.a fisker lidt efter er hvor mange brugere herinde "bruger" og har success med SEO ?

Vi afventer sådan set bare en forklaring/forståelse før vi opretter shoppen.  Som føromtalt er vores plan følgende indtil vidre:

Scannet WebShop Modul 299,-
Standard betalingsmodul 100,-
Med eller uden Søgemaskineoptimering 200,- / 0,-

På forhånd tak for et rigtigt "SEJT" forum
www.snacks.dk
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 13:15
Hejsa og velkomme til
Nu skal det lige siges at jeg ikke er ekspert (eller noget i nærheden af) i SEO.
Men jeg må sige at jeg er under indtryk af at der skal bruges lidt mere en 200kr pr måned for at få en anstændig optimering. Det er i mine øjne lidt ligegyldig om man er nr. 800 eller 16000 i google. Hvis der skal laves noget som kan bringe jer op til en topplacering tror jeg at det er et temmeligt omfattende stykke arbejde (hvor meget er der sikkert en eller anden rar amino som kan informere om).
Så min anbefaling vil være at bruge penge på adwords i google i stedet for, her er man om ikke andet garanteret et antal besøgende for de penge man smider i.

Mvh Peder

Fra Gjøl
Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 13:44
Jeg er enig med den forrige skribent i, at der er mange salgskanaler over nettet, og at man ikke skal stirre sig blind på én af dem (SEO). Dertil vil jeg sige, at jeg ikke har gode erfaringer med Scannets SEO-modul - jeg synes, der går for lang tid med at lave søgemaskinevenlig beskrivelse og søgeord til hvert enkelt produkt, og har endnu ikke oplevet, at det har givet resultat i form af side 1 placeringer.

Jeg ville vælge deres webshop uden SEO, og bruge pengene og tiden på nogle gode ad-words annoncer, og måske senere hen annoncering på f.eks. msn, kelkoo eller jubii.

Hvis det er fødevarer af en høj kvalitet, så prøv at kontakte torvet.dk; måske vil de forhandle dem?

med venlig hilsen

Kristian

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:21

"Så det jeg bl.a fisker lidt efter er hvor mange brugere herinde "bruger" og har success med SEO ?"
Jeg kan da godt komme med et par eksempler:

www.Pillefyring.dk ligger som nr. 1 ved søgning på pillefyr ud af 79.200  resultater (det klart mest relevante søgeord)

www.DanseGuiden.dk ligger som nr. 5 ved søgning på dans ud af 918.000.000 - (918 milioner resultater).
Nu har jeg så bygget www.seo-cms.dk (har også shopping modul med dankort), som skal få www.DanseGuiden.dk helt til tops. Jeg stopper ikke før den ligger nr 1
Mvh, Christian

Tilmeldt 15. Feb 07
Skrevet kl. 17:08
Okay. Mange tak for svarene, specielt dit Kristian Melchior med
Torvet.dk " Det var et rigtigt godt forslag" Det jo lige en målgruppe
for os, der fik vi lige lidt ekstra arbejde, tak for det :-)

Lige en lille historie om SEO og alt det her, en ven i gennem mange år driver i dag et Aps Selskab som blev stiftet sidste år  "Arcon Tagservice Aps" Da jeg spurgte hvor mange penge han brugt på markedsføring, svarede han 322,50 Kr. om året Incl.Moms. Hvilket er hvad hans webhotel koster.

Han har selv lavet siden i frontpage og xsara webstyle, hvilket tydeligt ses på design, men som han siger budskabet og signalet som siden sender er klart. Han sagde også prøv at bruge søgeordet "tagservice" og søg på udlandske sider på google.com. FLOP så ligger han 3. øverst. Han har kun tilføjet sit link direkte på google`s website, hvilket enhver som har en hjemmeside kan gøre ganske nemt og gratis. Alle hans kunder kommer via dette website. Så hans mening om SEO og Adwords vil jeg slet ikke komme ind på her.

Nu er vi jo ikke i samme brance, da vi er i gang med at starte webshop og hans er i håndværkerbrancen, men det gør ikke desto mindre min tvivl mindre ?
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 17:17
Din ven ved slet ikke hvilken forretning han går glip af.
Han er lykkelig over at være nr. 3 på tagservice medens der er 23 GANGE flere, der søger på tagrenovering.

Vi ser kun verdenen ud fra den viden vi har...
Mvh, Christian

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 17:40
Hvad angår de hvilken shop man skal vælge er det ikke så simpelt. Som udgangspunkt kan DanDomain og ScanNet det samme. DanDomain er dog billigere end ScanNets, da det som ScanNet bruger som SEO-modul er gratis i DanDomains (nye) løsning. Så det du skal kigge på er funktionaliteten! Hvilke krav har du til systemet? Der kan du så få en løsning som e-seller, som kan 100% tilrettes som du ønsker den... Men du betaler også for det ;-)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 15. Feb 07
Skrevet kl. 17:48
Du har sikkert ret.

Men ikke desto mindre holder det ham og hans team beskæftiget ikke kun med tagservice men får også andre opgaver.
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:06
Hej Snacks.dk

Er selv ny på dette site, og stødte som det første på netop din tråd.

Jeg kan varmt anbefale ScanNet. Har du prøvet den gratis WebShop vil du opleve at der er masser af gode funktioner. Men den er statisk og har du selv en masse ideer til ændreinger er det ikke noget der sker, da det er en standard shop. Jeg har forstået at ScanCommerce skulle være mere flexibel på det område, men ved det ikke som et fact.

SEO modulet hos ScanNet er lige til at gå igang med og ganske nemt. Det kan jeg også anbefale. Det er ikke altid nødvendigt at bruge SEO, såfremt din side er informativ nok i sig selv. Bla. Google skal bare have masser af relevant tekst og indgående links fra andre sites, det er i hvertfald min erfaring. Nu kunne jeg ikke rigtig gennemskue hvilke produkter du skal til at sælge, men hvis konkrrencen er hård på dette område skal der masser af arbejde til med tekst og opbygning af shoppen, hvilket SEO modulet kan være med til at afhjælpe.

Håber du fik et svar du søgte.

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 15:59
Hej Snacks

"Faldt" lige over dit indlæg og vil da også lige give mit besyv med.. SEO er en kompleks størrelse og du kan sagtens (som din ven) komme til at ligge godt på nogle søgeord ved en meget lille indsats (tid og penge). Der hvor det bliver svært er, når du gerne vil til tops på et søgeord, som er rigtig populært.. Her er det altså ikke nok med blot en masse tekst på siden.. Det er her, at SEO skal vise sin berettigelse, men kan du "overleve" og have en god forretning med en placering på et (hmmm... lad os kalde det et sekundært) søgeord, så er det jo bare super og skidegodt..

Jeg har en Scannet shop og i "gamle" dage havde jeg deres SEO modul, som blev (med rette) voldsomt kritiseret og jeg valgte det fra. Nu hopper jeg så på igen (med deres nye version), men denne gang med ReFocus (Marcel) som partner, da de er eksperter i SEO og jeg fægter således ikke i blinde, når det gælder om at ramme side 1 på google, på nogle af de meget "store" søgeord indenfor min branche.

Held og lykke med dit projekt

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)