Vil gerne have firmaet i mit eget navn, men står i rki pga gammel gæld. Jeg vil gerne betale af på gælden så det gør ikke noget hvis de kontakter mig når firmaet åbner, men kan jeg overhovedet få et moms nummer??
Du kan dog risikere at blive bedt om at stille sikkerhed for moms og afgifter, typisk ved en bankgaranti på 50.000kr, alternativt bliver du bedt afregne moms på månedsbasis.
Jeg vil råde dig til at registrere dig og se hvad de siger, typisk får du momsnummer helt automatisk og bliver så måske kontaktet bagefter hvis skat mener at der skal gøres noget, og husk at selvom de skriver til dig som om at de var enerådige så er _alt_ til forhandling.
Jeg blev engang afkræver de 50k i bankgaranti fordi jeg havde et selskab der skyldte moms .. men efter et opkald til dem blev vi enige om at jeg blot kunne nøjes med at afregne moms månedligt istedet, et år efter var momsgælden i det andet firma væk og jeg fik igen lov at afregne moms hvert kvartal.
Du kan dog risikere at blive bedt om at stille sikkerhed for moms og afgifter, typisk ved en bankgaranti på 50.000kr, alternativt bliver du bedt afregne moms på månedsbasis.
Teoretisk når der ikke i forvejen er gæld til SKAT.
Spring ud i det. Held og lykke med dit nye firma....