Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

årsregnskab hvornår

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har indberettet moms for sidste kvartal af 2006... men hvornår er der nogen der vil se årsregnskabet?

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 12:03

Hvis du sender det inden d. 30/6 så er det ikke helt ved siden af  (går udfra det er et personligt ejet firma du har??)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:47

Skat vil ikke se årsregnskabet i første omgang men du skal afgive supplerende regnskabsoplysninger i forbindelse med selvangivelsen 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Aug 06
Skrevet kl. 13:01
hvad så i forhold til forskudsopgørelse og de tolv flotte girokort til b-skat jeg har modtaget.... Det er meget pænt gættet SKAT, at jeg ville gå 120.000 i personlig indtægt.... men det er ligesom om jeg hellere vil snakke om fradrag når nu min virksomhed har et driftsunderskud på ~50.000.

(har job ved siden af, hvor jeg betaler A-skat)

Men damen fra SKAT kunne rette de 120.000 til forventede 0,- ... fradragene kunne først korrigeres når der forelå et regnskab.

Så var det bare jeg glemte at spørge hvornår det skulle sendes ind.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 13:07
Dato: 16-02-2007 13:00:44 Forfatter: deepundercover

Men damen fra SKAT kunne rette de 120.000 til forventede 0,- ... fradragene kunne først korrigeres når der forelå et regnskab.

Det skal du ikke anerkende. Medmindre Skat har en meget klar indikation om at din virksomhed vil afkaste et overskud på 120.000 kr.  kan de ikke skønsmæssigt fastsætte overskuddet.

Tilmeldt 20. Aug 06
Skrevet kl. 13:12
Dato: 16-02-2007 13:06:44 Forfatter: Skattekonsulenterne.dk
Dato: 16-02-2007 13:00:44 Forfatter: deepundercover

Det skal du ikke anerkende. Medmindre Skat har en meget klar indikation om at din virksomhed vil afkaste et overskud på 120.000 kr.  kan de ikke skønsmæssigt fastsætte overskuddet.

Kan ikke ... eller må ikke..?

I mit netværk er det før set at SKAT skyder med bluffskud.. Sender girokort udfra gisninger i håbet om at folk springer ud af skabet og indberetter de rigtige indtjeninger. Det er med sikkerhed udfra en avisartikel om mit foretagende, at nogen hos SKAT har lavet et skøn. JEG har i hvertfald ikke sagt noget, og de ord hun brugte i telefonen svarer til den spin-historie vi fik bragt i Politiken. Hun var også kvik til hurtigt at skifte emne fra den "note" som hun indledningsvist nævnte fra min sag på sin skærm.. .Således blev det også vupti til 0 kr.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 13:25
Nu siger du note. Hvis du har væsentlige restancer eller der er særlige forhold er det klart at Skat vil være ekstra påpasselige med at dit overskud ikke sættes for lavt og det er i folks egen interesse. Mange iværksættere glemmer at afsætte midler til skat og så kan det gå helt galt når regningen kommer.

Dine bemærkninger om bluff-skud kan jeg ikke rigtig følge.  Det vidner lidt om en vis arrogance/modvilje mod systemet og det når du ikke langt med.Hvis Skat i avisen har kunnet læse at du driver en erhvervsvirksomhed og du ikke står forskudsregistreret med noget i den forbindelse er det fuldt berettiget og forståeligt at de laver et forsigtigt skøn, hvad et overskud på 120.000 kr. må siges at være. Der er heller ingen rigtige indberetninger når vi taler forskudsregistrering. Det er et skøn og det er så dig der skal overbevise dem om at der ikke rigtig er noget overskud. Her handler det om at tale fornuftigt med dem men normalt kan du komme langt ved at fremvise en udskrift af din bogføringsbalance. Nu siger du så også at "damen" forskudsansatte dig til 0, da I talte sammen. Hvad i alverden er så problemet ?

Tilmeldt 20. Aug 06
Skrevet kl. 14:18
Intet problem overhovedet. Bortset fra lidt koldsved over girokort på 36 jern liggende på køkkenbordet i 48 timer over weekenden, og så 10 minutters klassisk musik i telefonen. Kransekagefiguren er at man jo taster sit cpr-nummer til telefon-robotstemmen. "Det vil lette min sagsbehandling". Det første jeg bliver spurgt om er..... "ok, lad mig lige få dit cpr nr."

Min beskrivelse af forløbet skyldes at girokortene føles som en skræmmekampange når der ikke er et følgebrev. I mit stille sind tager jeg det som en direkte beskyldning for at undlade at oplyse de korrekte ting.... så på sin vis er det dem der har problemet. De kunne bare have spurgt mig, hvis de vil høre hvad jeg forventede af b-indtægt.

Villain: hey man. vi så dig i avisen. Det lyder spændende.
Hero: yup yup
Villain: Husk at angive til os hvad du forventer at rive ned i lommen dér.
Hero: Nåå, pga artiklen? Hehe. Jeg er slet ikke involveret. Dem der driver virksomheden, har spurgt om jeg ville være den der talte med pressen for dem. De har nok vidst jeg ville sige ja som den medieluder jeg er, men mellem os sagt SKAT.... og du skal holde tæt. Kan du holde tæt?
Villain: ja ja... sig hvad?
Hero: Så er det fordi begge de gutter er så asymetriske at morgenaviserne ikke tør bringe et billede af dem, af frygt for at forstadskernefamiliernes gule labradorhunde, ved synet af så grimme folk, ikke tør samle avisen op fra græsset i forhaverne i hele Rødovre nord.
Villain: LOL
Hero: Men i øvrigt skal i nok høre mere om min virksomhed. Men jeg er ny, så giv mig lige en chance til at hitte rede i hvornår i skal vide hvad.
Villain: sure thing
Hero: Jeg kan jo altid spørge på amino
Villain: Right on. Hos os har vi hørt der sidder folk og deler ud af de for vildeste kompetencer på det forum.
Hero: I hører fra mig
Villain: Aight, det' en bagtale.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 14:25
Du syntes ikke selv at du er lidt langt ude at svømme ?

Nogle gange undrer jeg mig over hvordan iværksættere bruger deres ressourcer. Du klager overfor Skats telefonsystem. Hvordan tror du lige vi andre - som er i daglig kontakt med Skat som en del af vores daglige arbejde har det 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)