Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

Jeg har i et stykke tid gået med tanken om at starte egen virksomhed (gulvsliber) Jeg er pt. ansat hos en kammerat som også har et gulv firma.

Egentlig var planen at blive hos ham men hans job svinger meget, dvs nogen uger er der mindre end andre. Men jeg har luftet ideen om at jeg starter selv og hjælper ham når der er brug for det.

Men mit spørgsmål er. Er det muligt jeg kører selv og har mine kunder og når han så har brug for hjælp så "lejer" han mig til at lave opgaven?

Hvilke fordele/ ulemper er der ved at jeg bliver lejet af ham istedet for ansat?

på forhnd tak.

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 147
Fra  Brickmedia Skrevet kl. 17:13

Men så bliver dig og din "kammerat" jo konkurrenter? 

Tilmeldt 10. Feb 11
Skrevet kl. 17:19

Vi har selvfølgelig hver sin kundekreds, Og det er slet ikke i samme by. Alt det er der taget højde for.

Det mit spørgsmål er med jeg skriver regninger til ham osv. hvad jeg skal være opmærksom på?

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 147
Fra  Brickmedia Skrevet kl. 17:25

Du sender bare en faktura på de timer han har købt af dig. Eller du sender ham en faktura på udført arbejde (fast pris) ligesom du ville sende til dine andre kunder. (du skal selvfølgelig give ham en bedre pris end dine andre kunder, da han ellers ikke vil tjene noget) 

Tilmeldt 10. Feb 11
Skrevet kl. 17:47

Ja altså vi aftaler selvfølgelig en timeløn eller en pris så vi begge får det vi skal have. Er det ellers andre ting jeg skal være opmærksom på? Jeg er er lidt grøn på det punkt her. Er selvfølgelig igang med at læse regler osv på erhverv og selskabstyrelsen. Men det er altid godt med lidt råd fra nogen der ved noget om det.

Jeg har lige et par spørgsmål mere.

Findes der en slags akasse for selvstændige? altså arbejdet kan svinge meget og nogle mdr er det rimelig dødt.

JEg skal selvfølgelig have et Cvr nr og oprettes i erhverv og selskabstyrelsen, men hvad mere skal jeg gøre?

mvh

Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 18:08

Her har du et link til forskellige akasser

Jeg tror, at de fleste selvstændige bruger ASE a-kasse.

Smile

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 18:25

Nu aner jeg, at du forventer at kunne få dagpenge når du ikke har noget at lave...Det kan du umiddelbart godt skyde en hvid pil efter, når det er din hovedbeskæftigelse!

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)