Hej Har en kunde der ønsker at købe en vare i vores internetbutik i Danmark uden dansk moms. Kan det godt lade sig gøre er SKAL jeg pålægge ham dansk moms? |
Nej du skal ikke pålægge moms
/Dbh
Benny
Hej Har en kunde der ønsker at købe en vare i vores internetbutik i Danmark uden dansk moms. Kan det godt lade sig gøre er SKAL jeg pålægge ham dansk moms? |
Nej du skal ikke pålægge moms /Dbh Benny |
Tak for svaret. Men han skal vel så sende mig deklarationspapirerne, når han har deklareret varerne i Sverige - korrekt? Det skal vel bruges i forbindelse med momsregnskabet ifm. at vi har lavet et momsfrit salg. |
Kommer an på om det er b2b eller salg til privat. Hvis det er b2b skal du have hans udenlandske momsnummer for at må sælge momsfrit. mvh |
Jeg var ikke opmærksom på om det b2b eller salg til priavt - sorry |
Private kunder i andre EU lande skal betale dansk moms. Erhvevskunder fra andre EU lande er fritaget for dansk moms såfremt de har et gyldigt moms nr. Kunder udenfor EU (private og erhvev er fritaget for dansk moms) Er det f.eks chokolade du sælger burde du kunne få fedt og sukker og chokolade afgiften retur af SKAT der er tale om eksport.
Mvh Ravn |
Tusind tak for et godt svar Ravn. |
Sverige er medlem af EU derfor skal varen ikke deklareres. Er det en erhvevskunde som har et gyldigt moms nr. så sender du bare varen uden dansk moms. Du skal overfor SKAT kunne dokumentere at varen er sendt ud af landet (gem kvitteringen fra f.eks posten). Ved afregning af moms skal do blot oplyse om hvor meget EU-salget du har haft. Og angive de enkelte kunders moms nr. (liste angivelse) (se vejledning hos SKAT)
Mvh Ravn
|