Kære Aminoer, Siden efteråret 2005 har jeg fulgt debatten på Amino, og jeg har fundet at dette "mødested" indeholder masser af tips og inspiration til alt fra Iværksættere til etablerede. En ting slår mig dog indenfor de områder hvor jeg færdes normalt, og det er, at det nogle gange virker som om, mange anvender dette forum som hovedkilde for inspiration og svar på alle mulige spørgsmål. Mange svar er også korrekte, men ligeså mange er præcise nok, hvorfor folk kan "brænde nallerne" ved blindt at følge råd og vejledning fra andre. Med fare for at jeg bliver skudt i skoene, at jeg bare skriver dette for at skrabe kunder i butikken (hvilket jeg da ikke ville have noget i mod blev tilfældet), vover jeg dog skindet alligevel: Man bør altid anvende råd og vejledning fra deltagere i ethvert forum med forsigtighed. Man skal ikke bare lægge til grund, at folks erfaringer om dette og hint er udtryk for den reneste sandhed omkring et emne. Et utal af gange har jeg drøftet forskelligt med folk, der har fået indtryk af det ene og andet her på sitet, og som så er forkert. Havde jeg ikke talt med dem, havde ´de måske handlet forkert. Eksempler er der masser af - tag nu debatten forleden, hvor Bent fra Skattekonsulenterne tog kampen op mod rådet omkring stiftelse af engelske selskaber til iværksættere uden større omsætning i Danmark - et temmeligt virkelighedsfjernt råd, der næppe har fæste i andet end at det kunne være smart at have et sådant selskab, uden at dette er defineret præcist. Ovenstående er ikke kritik af dette forum, men blot udtryk for en tanke jeg har gået med på det seneste, bla. som føleg af et par henvendelser jeg har fået fra Aminoer, der havde pådraget sig nogle gevaldige misforståelser.. Konklusionen er blot - Amino er rigtig god inspiration, og nogle gange også rigtig god at blive klog på, men du skal have dig for øje, hvilket ansvar den enkelte har for sine udtalelser - intet ansvar. |
Dato: 15-02-2007 21:05:20
Forfatter:Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk
[....]du skal have dig for øje, hvilket ansvar den enkelte har for sine udtalelser - intet ansvar.
... og hvilke interesser de har i det råd der bliver givet. Begge dele er aktuelt på Amino såvel som på Euroinvestors Aktiedebat og sikkert de fleste andre forums ;)
God reminder.