Lyder lidt som bevisbyrden ligger på advokatens banehalvdel? Jeg mener, du skriver at du har svært ved at bevise hvornår købet blev foretaget og dermed hvem ejeren var på pågældende tidspunkt, men da både registreringen hos DK-Hostmaster samt dit køb hos kurator peger på dig som retmæssig registrant/ejer, ser det ud til du har dit på det rene. Lægmand, så tag med gran salt, yada yada. |
Wellejus:Er der nogen som ved noget om den slags og har i nogle gode råd til sådan en sag? Passer det f.eks. at køber nr. ét har retten selvom han aldrig har været registrant af domænet? Har spurgt DK-hostmaster om hvem der har retten til domænet og de siger, at det er mig fordi jeg er den, der er i deres register og så er der ikke så meget at rafle om...
Det er i princippet korrekt, at den tidligere køber har mere ret end den senere køber. Det er udgangspunktet, hvis begge købere bære sig ad efter alle kunstens regler. Når een af to købere udviser uforsigtighed, kan det meget hurtigt komme den uforsigtige af køberne til skade.
Man kan aldrig være helt 100% på hvad Domæneklagenævnet og domstolene vil komme frem til, men jeg tror, at de vil lægge stor vægt på, at du har været først i tid med at få sikret dine rettigheder ved at få registreret overdragelsen hos DK Hostmaster.
Jeg tror også, at de vil lægge meget stor vægt på, at den anden køber har udvist uforsigtighed ved 1) ikke at registrere overdragelsen og 2) ved at gøre ingenting i lang tid.
Endelig kan man argumentere, at den såkaldte sikringshandling (den handling, der der sikrer kreditors rettigheder) i forhold til domæner netop er registrering hos DK Hostmaster.
Noget helt andet er så, at den anden køber (eller du) måske og måske ikke kan have et erstatningskrav dels mod konkursboet (nok ikke så interessant) og dels mod advokaten efter almindelige erstatningsretlige regler.