Kære Aminoer, Jeg er rendt ind i lidt af et problem efter at have købt et domæne fra et konkursbo i sommeren 2010. Det er lidt af en speciel sag, men håber i har lyst til at hjælpe mig. Det omtalte domæne blev købt i god tro om at konkursboet ejede det (fandt det via deres profil på DK-hostmaster), men det har senere vist sig at advokaten, der stod for boet, allerede havde solgt det til en anden. Den nye køber var dog ikke blevet registreret hos DK-Hostmaster og derfor så det fortsat ud som om den konkursramte virksomhed havde retten til det. Derfor endte det med at jeg købte og betalte for domænet, samt blevet registreret som domæne-registrant hos DK-Hostmaster. Den anden køber har aldrig været registreret hos dk-hostmaster, men nu mener advokaten (der er skyld i fejlen ), at det er uden betydning og at jeg skal overdrage domænet til den anden køber. Jeg vil til gengæld få returneret det beløb jeg betalte for domænet i sin tid. Mit problem med denne sag er følgende: 1. Jeg vil meget nødigt af med domænet, da jeg allerede har brugt en del tid på at udvikle på et koncept til en kommende website. Desværre kan jeg dårligt bevise hvor mange timer der er gået tabt - men det er ikke så få... 2. Jeg er Nordjyde, så det endte med at jeg købte domænet meget billigt af advokaten da han på ingen måder kendte til den reelle markedsværdi - så at nøjes med at få returneret købsbeløbet vil være utroligt skuffende. 3. Det er ikke mig med advokaterne der har lavet en fejl - derfor kan det ikke være rimeligt at det er mig og min investering, der kommer til at betale for deres sjusk. Er der nogen som ved noget om den slags og har i nogle gode råd til sådan en sag? Passer det f.eks. at køber nr. ét har retten selvom han aldrig har været registrant af domænet? Har spurgt DK-hostmaster om hvem der har retten til domænet og de siger, at det er mig fordi jeg er den, der er i deres register og så er der ikke så meget at rafle om... Enhver form for hjælp vil være ekstremt påskønnet :) Mvh René |
Hej Rene
Som jeg ser det, skal du gøre 2 ting :
1. Fortælle advokaterne, at ifølge DK-hostmaster er du den lovmæssige ejer af domænet og hvis de mener De vil bruge tiden på det, så må de jo hive dig i retten. Umiddelbart ville jeg mene, at det er så "lille" en sag, at der ikke er noget kød på den for advokaterne.
Altså nægt og stå fast på din ret.
2. sæt dig sammen med sparringspartnere, venner eller lignende og find alternative domæne navne, hvis du skulle være så uheldig at blive tvunget til og overdrage domainet. Registere dem/det som du synes bedst om og lad det ligge i skufen, hvis det utænkelige sker...
Mvh Kim