Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kunsten ved at afslutte et salg

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu sad jeg i går i mentormøde for at forberede et salgsmøde jeg har i næste uge med en 10 minutters præsentation. Så siger hun til mig:

Lad være med at tale dig ud af salget!

Jeg kigger vantro på hende og har brug for en forklaring, da jeg ikke kender dette dansk udtryk. Efter få sekunder er jeg med og nikker genkendende. Ja, hvor har jeg oplevet det mange gange. Når kunden ikke kan finde ud af at beslutte at købe og jeg selv synes, jeg har gjort alt det jeg kunne, begynder jeg med at give flere valgmuligheder.

Straks har jeg tabt sagen på gulvet.

Er det noget i kender til?

mvh etenna

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:48
Ja - for mit vedkommende sker det ofte fordi jeg bliver for detaljeret og forklarende. Det er noget med at fokusere på budskabet og den del af det, der skal sælge produktet... i stedet for at komme ud i lange søforklaringer, for at sætte kunden ind i hvad produktet/servicen kan og hvordan det foregår.

Ovenstående er selvfølgelig kun min oplevelse, andre har nok andre problemer.

Jeg fik en god forklaring med udgangspunkt i en amerikansk basketball spiller, der var blevet nød til at droppe karrieren pga. sit knæ og i stedet solgte livsforsikringer. Han fandt til sidst sin egen måde, hvorpå han kunne synliggøre fordelene og ulemperne ved sit produkt overfor kunden. Han havde et kort hvor der på den ene side stod 12.000 og på den anden side stod 5.000.000 kroner. Han gjorde så det, at når han sad og snakkede med en kunde, viste han ham kortet og sagde; Så meget ringere, bliver du stillet hvis du tegner denne forsikring (siden med 12.000 kroner) og så meget ringere bliver din familie stillet, hvis du dør om en måned, uden at tegne denne forsikring (siden med 5.000.000 kroner).

På den måde tegnede han et klart billede af fordelene og ulemperne ved at købe produktet/servicen. Det jeg selv fik ud af historien er, at han jo tegner et meget groft billede uden alle de detaljer vi som iværksættere gerne vil give med (fordi vi selv har udviklet vores produkt og er sikker på at det er det bedste i verden). Hvis han i stedet havde kastet sig ud i en forklaring omkring prisen ift. den potentielle kundes løn og sum ved død samt i tilfælde af at man mister armen/hånden/benet, ville det have givet den potentielle kunde al for meget information, til at han kunne overskue det nu og her.
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 00:33
Det er nu min umiddelbare oplevelse, at en kunde er nemmere at "tippe" over til et køb ved at udnytte dvælen til at give flere oplysninger, der klart taler til kundens fordel. Dette gør jeg uden at miste min troværdighed, da jeg også åbenhjertigt fortæller om fordelene ved de andres tilsvarende produkter.

Det lyder mærkeligt, at jeg får et salg igennem ved at prise andres produkter, men folk mener vel, at det er rart at handle med en, der tør rose konkurrencen og give noget af sin tid med risiko for at salget alligevel ikke bliver aktuelt.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Tune
Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 77
Fra  Whisky Tastings and Tours Skrevet kl. 01:01
Nogen iværksætterer kan også være for enkle.

Jeg har siddet og skulle indkøbe et system for en større medicinal virksomhed, som ikke manglede penge, og oplevede at jeg skulle trække alle oplysninger ud af sælgeren.

Nu var produktet så genialt og unikt, at det blev indkøbt trods dårlig (for mig i alle fald) salgsmøde, dårlig research på kunden (det var mig) samt ekstrem dårlig markedsføring via web m.m.

Hvis jeg havde virksomhedens site inden jeg besøgte dem, tror jeg faktsik jeg havde valgt ikke at bruge tid på dem.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 381
Fra  BiipBiip.dk Skrevet kl. 01:15
Det bedste salg er "Selvsalg"

Det handler om at kunne styre sin salgstale med følgende forløb

Kontakt, budskab, relation, priser / buskab , SALG

Hele denne procedure er vejen til salg

" Klokken er mange "

Når du har skabt kontakten kan du jo beynde at spørge ind til firmaet, Dette gør det mere interessant før "KØBER" da han opdager du ikke "KUN" er interesseret i At lukke & slukke salget.

( TÆNK MER SALG & REFFERENCER)

Du skal benytte dig af åbne og lukkede spørgsmål

Med et lukket spørgsmål kunne være,

Så lad mig høre, det er korrekt i Har 55 ansatte?  JA / NEJ (er det fomentligt svar) dette er et lukket!

Åbent spørgsmål kunne være?

Hvordan startede firmet?

Der er et hav af muligheder og det er også afhængig af hvilken "PERSONLIGHED" du selv har!!

Men når du nu benytter dig af Åbne og lukkede ? ? ? ? ?

Så tænk på denne lille tekst!

Da man var barns lille engang, Og Morfar lige havde givet en Ens første LOOP. / forstørelsesglas

Og man ville se om solen virkelig kunne lave ild gennem dette lille tykke glas?

Kom der ild? Nej vel

Ikke før du Målrettet fokuserede på det punkt. og holdt loopen i den rigtige vinkel og afstand

FOKUSER PÅ DIT SALG OG DU FÅR ILD!!!

Fra Tune
Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 77
Fra  Whisky Tastings and Tours Skrevet kl. 01:22
Dato: 16-02-2007 01:14:30 Forfatter: Jens Lykke Nielsen
Hele denne procedure er vejen til salg

'' Klokken er mange ''

Når du har skabt kontakten kan du jo beynde at spørge ind til firmaet, Dette gør det mere interessant før ''KØBER'' da han opdager du ikke ''KUN'' er interesseret i At lukke & slukke salget.

( TÆNK MER SALG & REFFERENCER)

Du skal benytte dig af åbne og lukkede spørgsmål

Med et lukket spørgsmål kunne være,

Så lad mig høre, det er korrekt i Har 55 ansatte?  JA / NEJ (er det fomentligt svar) dette er et lukket!

Åbent spørgsmål kunne være?

Hvordan startede firmet?

Der er et hav af muligheder og det er også afhængig af hvilken ''PERSONLIGHED'' du selv har!!

Men når du nu benytter dig af Åbne og lukkede ? ? ? ? ?

Så tænk på denne lille tekst!

Da man var barns lille engang, Og Morfar lige havde givet en Ens første LOOP. / forstørelsesglas

Og man ville se om solen virkelig kunne lave ild gennem dette lille tykke glas?

Kom der ild? Nej vel

Ikke før du Målrettet fokuserede på det punkt. og holdt loopen i den rigtige vinkel og afstand

FOKUSER PÅ DIT SALG OG DU FÅR ILD!!!

Øh Hvad????
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 07:49
Peter skriver om at priser de andres produkter, at det også giver salg, UNDERLIGT NOK.

Det er en god pointe, jeg vil kommentere. Fornylig kom en ny kunde i mit værksted og købte nogle bitte små billeder, der kaldes ART-MONEY. Hun kendte mig ikke før, var begejstret over mit billedsprog og ikke mindst trylleri med farverne. Så fortalte hun mig om sine favoriter, nogle kunstner, jeg ikke kendte. Mark Rothko og Peter Beard. Straks skriv jeg disse navne ned i min KLOGE BOG som er en samling på inspirationer. Dagen efter viste det sig at jeg havde et postkort stående på mit skrivebord som jeg fik af min kæreste til min fødselsdag, der netop havde en collage af ham den berømte Peter Beard. Straks skrev jeg til damen og fortalte om min opdagelse. Så var kunstsnakken i gang.

Så hvidt så godt. Da jeg nu laver research om ham Mark Rothko, opdager jeg at jeg kender en hollandsk maler som bor i Horsens, der laver nogle fantastiske malerier, der minder om Mark Rotko. Enkelst billedsprog, ingen figur, faktisk modsat af det jeg laver.

Og nu kommer det. Spontan vil jeg anbefale denne her hollandsk dame, som jeg anser som en af mine kollegaer, jeg er stolt af at kende. Dog straks tænker jeg, jamen så køber hun måske ikke mine malerier, men de andre, hvis jeg nu fortæller om de fantastiske malerier i Jylland?

Efter kort overvejelser skriver jeg til min ny kunde og fortæller om min kollega, fordi jeg er selv vildt med dem. Jeg kan jo ikke under alle omstændigheder påvirke andres beslutninger om hvilke kunst der bliver købt. For mig er vigtig denne udveksling af erfaringer og anskuelser om kunst, hvad der gør ved os og hvorfor vi ikke kan leve uden. Det er samtalen om mediet der skaber en god stemning og jeg har så tro på, at dem der vilde med mit udtryk og har pengene, de køber. Som Jyske Bank har udgivet en bog om deres kunstsamling "Kunst er andet end penge" ....

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)