Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kom i gang lån, igen igen jeg ved det...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 77
Fra  Beckers Køge / Colorama Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

kom i gang lån..... igen igen jeg ved det.. Jeg har læst alle indlæg og svar om dette emne, men kan ikke finde det svar jeg søger, så jeg håber alle i aminoer kan hjælpe..

Jeg har i noget tid undersøgt muligheden for at starte egen datail/grossist virksomhed, og har også en producent som ønsker at min butik skal være et pilot projekt, så jeg får, varelager edb udvendig facadebeklædning stillet tilrådighed, nærmest som gammeldags kommisionssalg , (betal for varen når den er solgt) Det er et forholdsvis dyrt varelager, så alt i alt er det omkring 600.000 som jeg ikke skal finansiere i første omgang.

Det jeg selv skal sørge for er lokalerne og inventar mm(etablering). I mit budget har jeg sat 320.000 af(depositum 120.000 + ½års leje 120.000).

Personligt har jeg ikke mulighed for at stille noget i garanti, men da vi er 2 og derfor har en ekstra indtægt som vil dække de faste udgifter, og en lille opsparing som gør at vi godt kan kører sommeren over uden selv at skulle have løn, vil nogen så mene at en bank ville gå med til et 'kom i gang lån' når vi snakker om en investering på omkring 1.000.000 hvor de skal låne de 320.000 og at over 90% er garanteret.

Håber i kan hjælpe, og hvis der er nogen som har noget i denne sag som jeg burde vide er jeg total åben for viden... elsker viden :)

Mvh

Henrik

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 17:41

Det bliver ikke et kom igang lån, - som faktisk blot er Staten der under visse forudsætninger kautionerer for et vist beløb og altså ikke som sådan er nogen starthjælp for folk som ikke kan låne penge på normale vilkår. 

Om i så kan låne penge i banken, afhænger så af jeres personlige forhold, eller om firmaet evt. vil kautionere for jer. At i får facader, varelager m.v. stillet til rådighed reducerer blot startomkostningerne, men det tæller ikke med som nogen egentligt værdi i sig selv.

Dit regnestykke skal du derfor nok lige kikke på igen. 

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 17:42

hvor i landet holder i til ?

Tilmeldt 12. Aug 10
Fra  Beckers Køge / Colorama Skrevet kl. 17:57

Hej igen.

Lokalerne ligger i køge.

Tilmeldt 12. Aug 10
Fra  Beckers Køge / Colorama Skrevet kl. 18:03

Michael:

Det bliver ikke et kom igang lån, - som faktisk blot er Staten der under visse forudsætninger kautionerer for et vist beløb og altså ikke som sådan er nogen starthjælp for folk som ikke kan låne penge på normale vilkår. 

Om i så kan låne penge i banken, afhænger så af jeres personlige forhold, eller om firmaet evt. vil kautionere for jer. At i får facader, varelager m.v. stillet til rådighed reducerer blot startomkostningerne, men det tæller ikke med som nogen egentligt værdi i sig selv.

Dit regnestykke skal du derfor nok lige kikke på igen. 

Hej. Jeg kan godt se hvad du mener, tænkte jo nok at det ellers var en fordel at et så 'tungt' varelager ikke skulle finansieres som et lån og derved en lavere risiko for banken.

1/3 af de penge der skal bruges er despositum, kan man på nogen måde gøre sådan at de penge der vil blive udbetalt er låst til banken hvis leje målet opsiges før lånet er betalt tilbage?

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 18:38

Depositummet? Ja det kunne man sagtens, men det bliver regnestykket ikke bedre af. Udlejer kan jo gå konkurs, og der kunne jo ske ting der giver udlejer ret til at modregne i depositummet osv. - så det er ikke en fast størrelse som man lige kan stryge af regnskabet som 100% sikkerhed.

Banken tænker på deres egen sikkerhed, undtagen Amagerbanken men de er jo lukket. Da de fleste af jeres penge skal bruges på noget der ikke kan gensælges, skal banken altså have nogle andre værdier som sikkerhed.

Selvom man åbnede en butik på Strøget med nye Ferrarier i til en millionværdi som man ikke skulle betale for før de blev solgt, er det jo ikke sikket man sælger nogle Ferrarier. Til gengæld er det helt sikkert at man skal betale husleje alligevel! Det er sådan banken vurderer jeres forretning.

Detaljerne med så ikke at skulle have en kassekredit på et "par Ferrarier" er jo ikke aktuel før man rent faktisk sælger noget. Det er lidt ligesom med skattefradrag, - de er jo ikke noget værd hvis ikke man har nogen indtægt at betale skat af.   

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 19:55

Læg din mailadresse på siden her, så kan jeg kort sende dig et forslag omkring et introduktion/foredrag der holdes..  Godt nok kl. 8,30 i morgen tidlig.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)