Hej. Jeg vil gerne have en karrierevej som selvstændig. Jeg tænkte på, om det var muligt at blive sælger? Det er da for det meste et ret selvstændigt job. Men kan man godt være selvstændig sælger, eller skal man være sælger for en virksomhed?
Hvad kræves der evt. for at blive ansat som feks, freelance sælger?
Hej. Jeg vil gerne have en karrierevej som selvstændig. Jeg tænkte på, om det var muligt at blive sælger? Det er da for det meste et ret selvstændigt job. Men kan man godt være selvstændig sælger, eller skal man være sælger for en virksomhed?
Det kraever blot at du kan saelge.
Start med at saelge dig selv til en virksomhed som gerne vil saelge mere ! :)
Det er dig der saelger, saa det er dig der bestemmer om du skal vaere ansat eller sende en regning til firmaet.
Hvis du ikke ved hvad du skal saelge kan du starte med at saelge salg :)
Som der nævnes, så skal man først sælge sig selv til virksomheden, vise at man er den rette til at sælge deres varer. Men sælger er jo mange forskellige typer, og spørgsmålet er også hvilken type sælger du vil være.
Kan anbefale dig at kigge indenfor på denne site: http://www.salgspotentiale.dk/ og tilmelde dig nyhedsbrevet, hvor du kan få lidt guldkorn til salg.
Du kan sagtens være selvstændig sælger.
Mht. at blive ansat på freelance basis, så kommer det selvfølgelig også an på om det er fast grundløn + provision, eller om det er ren provision. ligesom efterspørgslen på de forskellige jobs er meget forskelligt.
Det er vigtigt at gøre sig nogle overvejelser inden man kaster sig ud i at være selvstændig eller starte i nyt job.
Vælger du at blive sælger udelukkende som en vej til at blive selvstændig, eller fordi du godt kan lide de arbejdsopgaver der er ved at sælge??
Der findes mange bøger om at sælge, og en af de mest brugte er bogen SPIN af Niel Rackham.. Den kan lånes på biblioteket, og giver dig nogle gode værktøjer til jobbet som sælger..
Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk
Jeg har længe set et arbejde som sælger som en god vej til at blive selvstændig. Jeg er bedst til at arbejde alene, og jeg har aldrig været så glad for gruppearbejde. Derfor har jeg egentlig altid stræbet efter en meget selvstændig karrierevej. Her er sælger jo en oplagt mulighed, da man ligesom har meget ansvar for sig selv.
Men spørgsmålet er bare, hvordan jeg kommer igang - og om jeg så overhovedet kan blive "selvstændig sælger"?
Sælger er kun noget man bliver hvis ikke man kan blive andet. Det er et lorte arbejde og kun sidste udvej efter min mening. Hvis du er bare en lille smule i tvivl om du er Danmarks bedste sælger og kan sælge alt, så skal du måske gå en anden vej. Se evt filmen "Jagten på Lykke"Den giver et rigtig godt billede af sælger livet.
Jeg siger IKKE at du ikke kan sælge... Men at sælge og ekspedere, det er ligesom 2 HELT forskellige ting, det er du med på, ikke?
Men du finder jo kun ud af det ved at prøve det af, ikke sandt? Evt starte op på deltid, indtil du ved om det er DET :) Der søges af og til freelance sælgere, bl.a herinde - ligger nogen nu under freelancer-stillinger;)
Sælger er kun noget man bliver hvis ikke man kan blive andet. Det er et lorte arbejde og kun sidste udvej efter min mening. Hvis du er bare en lille smule i tvivl om du er Danmarks bedste sælger og kan sælge alt, så skal du måske gå en anden vej. Se evt filmen "Jagten på Lykke"Den giver et rigtig godt billede af sælger livet.
Smil.. Pjat med dig:) Jeg har ikke set filmen du henviser til, meeeeen... så er det vel heller ikke værre... aller jobs er skod, hvis man ikke kan det -og dermed mener jeg... sidste udvej for mig ville være it-et-eller-andet. Men først den dag der ikke findes mere at sælge!