Hej alle sammen, Egentligt tror jeg ikke at det er så svært, men alligevel giver det mig problemer. Jeg sælger kun til danske virksomheder, så det er kun min købsmoms, der driller. Jeg køber fra tid til anden software og andre digitale varer igennem mit firma, fra firmaer, der ligger rundt om i verden, nogle i EU og andre udenfor. I den forbindelse har jeg et par spørgsmål, som jeg håber du kan hjælpe mig med. 1. Kan jeg trække moms fra f.eks. nogle billeder, der er købt af et firma, der ikke ligger i EU, uden jeg skal toldgodkendes, eller hvad det hedder? 2. Hvis jeg har købt software af et firma i EU, men ikke har kunne angive mit momsnummer og der ikke står noget om moms på fakturaen, hvad gør jeg så? 3. Stort set det samme som spørgsmål 3. Hvis jeg har købt software af et firma fra EU, hvor jeg har angivet mit firma navn, men ikke mener at jeg kunne angive momsnummer og der ikke står noget om moms på fakturaen? 4. Hvis jeg har købt er domæne igennem et firma fra EU, hvor der ikke er angivet moms, skal jeg så selv udregne købsmomsen, jeg skal indbetale til SKAT, eller skal jeg ikke foretage noget? Hvis det har indflydelse, så er det et enkeltmandsfirma jeg har. Det er sikkert helt elementære ting jeg spørger om, men al begyndelse er jo svær :) Hvis der er nogen, der kender til en rigtig god momsvejledning med konkrete eksempler, som forklarer det på et newbie sprog, så må I også meget gerne linke til det. Håber I kan hjælpe! Ha' en dejlig dag! De bedste hilsner |
Hvor er alle de venlige regnskabs-sjæle henne?