Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google optimering

Side 7 ud af 7 (62 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Tænkte på hvordan det kan være at min side søndag fremstår som om den er optimeret på de ord jeg i første omgang vi optimerer den til. Og dagen efter ser den igen ud som om den slet ikke er optimeret. Er det noget der sker en gang imellem? Hvis man søger på mobildiskotek idag er min side således ikke blandt de første 200 resultater, men søndag var den nummer 32. Går ikke ud fra at der er 168 andre der har optimeret deres side til netop det søgeord efter mig.

Og er det normalt der går noget tid inden ændringerne sker i google?
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Søgemaskiner er nogle meget dynamiske indretninger og der er mange faktorer der spiller ind på det fænomen du beskriver, herunder:
  • Hvilket datacenter du bliver koblet på - i dag kan det være et og i morget et andet, og de er IKKE altid 100% i sync.
  • Hvilet cluster du ser (underinddeling på de enkelte computere i datacentret) - igen kan der her være data der ikke er i sync.
  • Hvilke andre sites der er optaget eller droppet i indekset siden du søgte sidst
  • Randomiseringer - nogle gange vises nye sider i toppen en kort tid, men hvis ingen klikker på dem dropper de ned (på samme måde som hylden med "Nye Bøger" på biblioteket - hvis ingen gider låne lige din bog ryger den ned af hylden og om bagved hurtigere end hvis den er meget populær)
Side 7 ud af 7 (62 indlæg)