Jeg er indehaver af en virksomhed som sælger instrumenter primært til byggebranchen. I min webshop vil jeg gerne vise mine priser excl. moms fordi 90 % af mine kunder er firmaer/virksomheder. Mine kunder sammenligner excl. moms priser. Jeg har enkelte private kunder.
Men er det i strid med god markedsføringsskik at angive excl. moms og kun gøre opmærksom på det på i en infoside eller bør jeg angive excl. moms ud for hver eneste vare ?
Jeg syndes det er meget normalt at angive ekcl moms hvis man som dig sælger mest til andre virksomheder. Det er bare vigtigt at man ikke kan være i tvivl om det er uden moms. De fleste der gør det og sælger til private har dog en funktion så man kan få alle priser både med og uden moms.
Du kan evt. angive pris inkl. med lidt mindre skrift i en parates og så nederst på siden skrive at priserne er angivet ekskl. moms og angivet i parantes inkl. moms.
Tak for hurtigt svar. Jeg tror jeg vælger at skrive excl. moms ud for hver enkelt vare selvom det virker lidt mere "tungt" at se på. Så er der ingen kunder der er i tvivl.
Tak for hurtigt svar. Jeg tror jeg vælger at skrive excl. moms ud for hver enkelt vare selvom det virker lidt mere "tungt" at se på. Så er der ingen kunder der er i tvivl.
Du kan også bare skrive prisen med moms i parantes og så på en info side skrive at prisen i parantes er med moms.
Et eksempel er Lomax.dk som sælger hovedsagligt til erhverv viser kun prisen med moms når du kommer til kassen.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....