Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Priser med eller uden moms ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Feb 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej !

Jeg er indehaver af en virksomhed som sælger instrumenter primært til byggebranchen. I min webshop vil jeg gerne vise mine priser excl. moms fordi 90 % af mine kunder er firmaer/virksomheder. Mine kunder sammenligner excl. moms priser. Jeg har enkelte private kunder.

Men er det i strid med god markedsføringsskik at angive excl. moms og kun gøre opmærksom på det på i en infoside eller bør jeg angive excl. moms ud for hver eneste vare ?

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 08:18

Jeg syndes det er meget normalt at angive ekcl moms hvis man som dig sælger mest til andre virksomheder. Det er bare vigtigt at man ikke kan være i tvivl om det er uden moms. De fleste der gør det og sælger til private har dog en funktion så man kan få alle priser både med og uden moms.

MVH

Asger

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:18

Hej

Hvis du har pivate kunder, så  finder jeg det mest rigtig at du angiver excl. moms ud for hver vare. 

/Benny

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 08:18

Du kan evt. angive pris inkl. med lidt mindre skrift i en parates og så nederst på siden skrive at priserne er angivet ekskl. moms og angivet i parantes inkl. moms.

Du må ikke nøjes med at skrive på en infoside.

mvh
Michael

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 08:37

Jeg synes det er helt naturligt at du kører med excl. moms når det er b2b, bare husk at gøre opmærksom på det nederst på siden.

Venlig hilsen Stig Frahm!

Marketingchef - www.Greentech-Solutions.dk  / www.twitter.com/stigfrahm

Tilmeldt 8. Feb 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:39

Tak for hurtigt svar. Jeg tror jeg vælger at skrive excl. moms ud for hver enkelt vare selvom det virker lidt mere "tungt" at se på. Så er der ingen kunder der er i tvivl.

/Peter

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:46

totalmaaling:

Tak for hurtigt svar. Jeg tror jeg vælger at skrive excl. moms ud for hver enkelt vare selvom det virker lidt mere "tungt" at se på. Så er der ingen kunder der er i tvivl.

Du kan også bare skrive prisen med moms i parantes og så på en info side skrive at prisen i parantes er med moms.

Et eksempel er Lomax.dk som sælger hovedsagligt til erhverv viser kun prisen med moms når du kommer til kassen.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)