Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma bankkonto

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har tænkt meget på dette, men ville alligevel høre, om der er nogen herinde som kan svare mig på mit spørgsmål.

Jeg vil gerne starte en virksomhed, men da jeg ikke regner med at komme til at tjene over 50.000 kr. om året, skal virksomheden ikke momsregistreres. Jeg skal dog have oprettet en bankkonto til virksomheden så jeg kan holde styr på indtægter og udgifter.
Når man opretter sådan en virksomhedskonto, bliver det så automatisk registreret som B-indkomst, eller er det noget man skal oplyse til SKAT selv?

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 17:45
Det oplyser man selv.

Bemærk iø at man godt kan blive momsregistreret selvom man omsætter for under 50k. Om det så er en fordel at gøre det, er en anden sag.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 18:10
Okay tak. Men ringer man så bare til SKAT og oplyser kontonummeret og siger, at man gerne vil have al indgående til registrering som B-indkomst?

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 19:05
Nej, SKAT er skam ligeglade med din bankkonto og de har desuden heller ingen adgang til at monitorere den. Hvis det dog bare var så nemt :)

Du kan forskudsregistrere din indkomst via forskudsopgørelsen, hvorefter din B-skat vil blive beregnet og du får tilsendt indbetalingskort.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 20:35
Måske ved Bent dette, ellers ring til Skat - find dit tlf på www.skat.dk
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:38
Jeg kan kun tilslutte mig Idenions ord men er iøvrigt ikke helt sikker på at casio 151 har helt fat i det. 
Spørgsmålet kunne måske læses som et spørgsmål om hvorvidt man automatisk kan få registreret alle indbetalinger på bankkontoen som B-indkomst. Det er naturligvis ikke tilfældet. Bare tænk på hvis I får omregistreret gælden i en ejendom og låneprovenuet indsættes på bankkontoen.   

Man skal selv føre regnskab med sine indtægter og sine udgifter. Selve registreringen af virksomheden sker ved at du rekvirerer en udvidet selvangivelse hos Skat, og indsender denne sammen med de supplerende regnskabsoplysninger. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 08:47
Jeg har lige et sidespørgsmål. Har t&s virkelig ikke mulighed for at tjekke ens bankkonto? Her ved årsskiftet fik jeg et brev fra Nordea, hvori der stod at at saldoen på mine kontoer var blevet givet til t&s?

// Jesper Skov

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:26
Jo banken har jo indberetningspligt overfor Skat med hensyn til renter og indestående. De får ikke oplysninger om de løbende tilskrivninger og bevægelser.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)