Jeg vil gerne starte en virksomhed, men da jeg ikke regner med at komme til at tjene over 50.000 kr. om året, skal virksomheden ikke momsregistreres. Jeg skal dog have oprettet en bankkonto til virksomheden så jeg kan holde styr på indtægter og udgifter. Når man opretter sådan en virksomhedskonto, bliver det så automatisk registreret som B-indkomst, eller er det noget man skal oplyse til SKAT selv? |
Firma bankkonto
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
- 1
KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.
Bemærk iø at man godt kan blive momsregistreret selvom man omsætter for under 50k. Om det så er en fordel at gøre det, er en anden sag. |
--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid
|
KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.
Du kan forskudsregistrere din indkomst via forskudsopgørelsen, hvorefter din B-skat vil blive beregnet og du får tilsendt indbetalingskort. |
--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid
Jeg kan kun tilslutte mig Idenions ord men er iøvrigt ikke helt sikker på at casio 151 har helt fat i det. Spørgsmålet kunne måske læses som et spørgsmål om hvorvidt man automatisk kan få registreret alle indbetalinger på bankkontoen som B-indkomst. Det er naturligvis ikke tilfældet. Bare tænk på hvis I får omregistreret gælden i en ejendom og låneprovenuet indsættes på bankkontoen. ![]() Man skal selv føre regnskab med sine indtægter og sine udgifter. Selve registreringen af virksomheden sker ved at du rekvirerer en udvidet selvangivelse hos Skat, og indsender denne sammen med de supplerende regnskabsoplysninger. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
|
// Jesper Skov
|
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)