Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

starte egen forretning

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Feb 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har skrevet et lignende indlæg før for et par dage siden. Men jeg har bare nogle andre spørgsmål. Jeg vil gerne være selvstændig, og min højeste uddanelse er gymnasiet. Men jeg vil faktisk gerne åbne min egen butik. Men jeg ved bare ikke med hvad og HVORDAN.

Nogle siger, at det er en dårlig idé at starte en forretning op. Men hvis det er noget, der kan gå, kan det vel godt lade sig gøre? Men hvor meget koster det at starte det hele op med lokaler osv.? En anden ting er: Jeg er 19, snart 20 år. Er jeg så for ung til at starte egen virksomhed, og vil en bank så ikke låne mig penge?

Jeg vil meget gerne have svar.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:33

kvinde91:
Men jeg vil faktisk gerne åbne min egen butik. Men jeg ved bare ikke med hvad

Her stoppede jeg med at læse. Hvis du ikke ved HVAD du vil sælge, så skal du slet ikke overveje at åbne din butik.

Men hvis du vil åbne en fysisk butik, så skal gerne vide HVOR du vil have den, HVAD du vil sælge, HVEM du vil sælge til, HVORDAN de skal finde dig og der er sikkert 1000-vis andre ting du skal have styr på.

kvinde91:
Nogle siger, at det er en dårlig idé at starte en forretning op. Men hvis det er noget, der kan gå, kan det vel godt lade sig gøre?

Det kommer meget an på hvad du vil sælge og hvor. 

kvinde91:
En anden ting er: Jeg er 19, snart 20 år. Er jeg så for ung til at starte egen virksomhed

Der er en på 14 år som har omsat for millioner så nej.... hvis du har drivet og interessen til at skabe din egen virksomhed, så skal du bare igang.

kvinde91:
vil en bank så ikke låne mig penge?

Hvis du bare kommer ind fra gaden så skal du have ualmindelige gode overtalelsesevner til at få vredet penge ud af en bank på det grundlag. Hvis du derimod kommer ind til dem med en plan for din butik og evt. en lille sum penge så kan du være mere heldig.

Hvis du gerne vil starte en butik, så kan du gøre det at du tager et job i et års tid hvor du sparer alt det op du kan og lærer alt det du har behov for for at kunne starte den. Det kan være hvordan markedet ser ud, hvor den skal ligge osv. Derved har du også bevist overfor banken at du er økonomisk - og det er noget bankerne elsker - og du har måske fået revurderet din ide om en butik.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 22:34

Hej,

Det går utrolig meget an på hvad du vil sælge.. Generelt er dét at åbne en butik ret dyrt - Du skal både købe lokale, husleje, sikkerhed + selvfølgelig dine varer, markedsføring osvosv..

Men hvis du fx vil starte din egen hårsalon, kunne du fx lave en aftale med en der i forvejen har en, om at låne nogle få kvadratmeter af butikken, hvor du udfører dit arbejde, mod at ejeren får nogle procenter af dit overskud :-)

Ellers kan du starte med en webshop. En webshop kan også sagtens være dyr hvis du skal have et smart design osv. Men hvis du kan nøjes med en dejlig simpel webshop til start, kan du starte med en der koster er lille beløb pr måned .. Så er den største nødvendige omkostning kun PBS-aftalen (så dine kunder kan betale med Mastercard, Visa osv), dette koster 3500kr :s

Så igen, det går meget an på hvilken branche du vil ind i, men der er mange muligeder!

Hvis du leder efter en partner til firmaet, må du gerne sende en PB med dine idéer til forretningen :-)

Vh

Casper Poulsen.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 330
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 22:52

Du har pt fået en masse gode råd og dem skal du klart lytte til. Og ellers Læs, Lyt og lær.

Hvis jeg var dig ville jeg bruge en del tid på at læse her inde på amino, og så skaffe dig nogle bøger om iværksætteri, Rigtig mange kan man hente gratis som en ´demo´version Jeg kan bla. nævne Martin Thorborg og Brian Brandt. 

Lyt til div Podcast

Igen Martin Thorborg 

Putter Cut

Thomas Rosenstand

Når du begynder at læse og lytte finder du ret hurtigt ud af om det endelig er det du skal.

Jeg syntes heller ikke om holdningen jamen hvad skal jeg sælge ? Du kan så få af vide at du skal sælge det og det for det er der penge i. Men hvis du ikke syntes det er sjovt at sælge dette produkt eller du ikke ved nok om det, ja så kan du ikke gøre det hel hjertet.

Held og lykke og jeg håber du bliver klogere på hvad du vil og hvad du absolute ikke vil ;-)

De bedste hilsner 

Mick

Sexytoy.dk En livsstils shop med fokus på kærlighed og sex

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 330
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 22:56

Hmm jeg kan ikke selv trykke på de links jeg har lavet. ved ikke lige hvad jeg lavede forkert 

så du får lige linkene sådan her

Martin Thorborg. Thorborg.tv ( muti iværksætter snakker om alt imellem himmel og jord vedr dette emne.

Ib Potter.pottercut.dk ( snakker med forskellige mennesker om online mærkesføring utrolig spændene for nogen )

Thomas Rosenstand. thomas-rosenstand.dk/podcast-om-seo ( snakker om SEO også spændene men mest hvis du skal lave noget der har med online at gøre )

Sexytoy.dk En livsstils shop med fokus på kærlighed og sex

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 23:13

Vent med at starte en butik.. Få lidt erfaring over nettet og så kan du om 1,2 eller 3 år åbne noget fysisk. 

Der er masser muligheder på nettet så TÆNK TÆNK TÆNK

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)