Jeg har skrevet et lignende indlæg før for et par dage siden. Men jeg har bare nogle andre spørgsmål. Jeg vil gerne være selvstændig, og min højeste uddanelse er gymnasiet. Men jeg vil faktisk gerne åbne min egen butik. Men jeg ved bare ikke med hvad og HVORDAN. Nogle siger, at det er en dårlig idé at starte en forretning op. Men hvis det er noget, der kan gå, kan det vel godt lade sig gøre? Men hvor meget koster det at starte det hele op med lokaler osv.? En anden ting er: Jeg er 19, snart 20 år. Er jeg så for ung til at starte egen virksomhed, og vil en bank så ikke låne mig penge? Jeg vil meget gerne have svar. |
kvinde91:Men jeg vil faktisk gerne åbne min egen butik. Men jeg ved bare ikke med hvad
Her stoppede jeg med at læse. Hvis du ikke ved HVAD du vil sælge, så skal du slet ikke overveje at åbne din butik.
Men hvis du vil åbne en fysisk butik, så skal gerne vide HVOR du vil have den, HVAD du vil sælge, HVEM du vil sælge til, HVORDAN de skal finde dig og der er sikkert 1000-vis andre ting du skal have styr på.
kvinde91:Nogle siger, at det er en dårlig idé at starte en forretning op. Men hvis det er noget, der kan gå, kan det vel godt lade sig gøre?
Det kommer meget an på hvad du vil sælge og hvor.
kvinde91:En anden ting er: Jeg er 19, snart 20 år. Er jeg så for ung til at starte egen virksomhed
Der er en på 14 år som har omsat for millioner så nej.... hvis du har drivet og interessen til at skabe din egen virksomhed, så skal du bare igang.
kvinde91:vil en bank så ikke låne mig penge?
Hvis du bare kommer ind fra gaden så skal du have ualmindelige gode overtalelsesevner til at få vredet penge ud af en bank på det grundlag. Hvis du derimod kommer ind til dem med en plan for din butik og evt. en lille sum penge så kan du være mere heldig.
Hvis du gerne vil starte en butik, så kan du gøre det at du tager et job i et års tid hvor du sparer alt det op du kan og lærer alt det du har behov for for at kunne starte den. Det kan være hvordan markedet ser ud, hvor den skal ligge osv. Derved har du også bevist overfor banken at du er økonomisk - og det er noget bankerne elsker - og du har måske fået revurderet din ide om en butik.