Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dumt at skifte mit domæne navn ud???

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 5. Oct 08
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har navnesiden, Navnesnak.dk.. Og har efterfølgende købt Navne-snak.dk.

Jeg har så "linket" til Navnesnak.dk fra Navne-snak.dk.. Har det nogle betydning for hvilke side der er "hovedsiden"?

Jeg tænker at det for mig vil være bedre hvis der kom lidt mere "fokus" på Navne-snak.dk pga google.. Da jeg jo gerne vil mest op på søgeordet Navne..

Nogle der ved det?

God aften.

Bedste hilsner

Camilla

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 21:31

Nu er jeg ikke 100 % SEO ekspert mht. google optimering lige med dette spørgsmål. Dog har jeg ladet mig fortælle, at domænenavne med bindestret (lige som mit eget), er sværere at optimere til Google, end et navn uden bindestreg.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:45

Anders Helbo:

Nu er jeg ikke 100 % SEO ekspert mht. google optimering lige med dette spørgsmål. Dog har jeg ladet mig fortælle, at domænenavne med bindestret (lige som mit eget), er sværere at optimere til Google, end et navn uden bindestreg.

Ved ikke hvor du har hørt det henne? hvad var grunden til personen sagde det? men uanset hvad så passer det ikke.

jeg selv har bindestreger i domænet, og vil ikke mene at jeg har besvær med at optimerer hjemmesiden, jeg bruger i det hele taget ikke meget tid på optimering af min egen hjemmeside, da der er nok at lave for kunder.

der hvor det kan blive sværere er når man skal fortælle det til folk, der skal man altid sige KTJ bindestreg media .dk. og det er heller ikke altid folk kan huske det. så det er ikke så brugervenligt med bindestreger. Det er lidt ligesom ikke brugervenlige URL's som fx ?id=hejsa&test=test, det er også svært at huske, og næste lige så svært at fortælle videre til andre.

Der hvor det måske også er et lille problem er igen i forhold til brugerne, hvis de gerne vil linke og glemmer bindestregen, så taber du jo god naturlig linkbuilding. Og i den forbindelse og tidligere næsvnte forbindelse, er det selvfølgelig smart at købe domænet uden bindestreger også, da man så også fanger dem som skriver forkert og glemmer det.

Men i hvert fald passer det ikke at det er sværere at optimere domæner med bindestreger frem for uden bindestreger.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:51

CamillaB78:

Jeg har navnesiden, Navnesnak.dk.. Og har efterfølgende købt Navne-snak.dk.

Jeg har så "linket" til Navnesnak.dk fra Navne-snak.dk.. Har det nogle betydning for hvilke side der er "hovedsiden"?

Jeg tænker at det for mig vil være bedre hvis der kom lidt mere "fokus" på Navne-snak.dk pga google.. Da jeg jo gerne vil mest op på søgeordet Navne..

er det ordet navne du gerne vil have fokus på, vil jeg mene at du skal vælge domænet med bindestreg, da ordet navne er sammenlagt med snak i domænet uden bindestreg. Det giver dig en lille fordel, men kun MEGET lille fordel, næsten så lille at det ikke kan ses :)

men uanset hvad, så hvis du har dit fokus på ordet navne i tekster, metadata, title, linkbuilding osv osv. Ja så er du godt kørende på begge domæner.

Men husk at vælge kun et af dem, og lav så en 301 redirect fra det domæne du ikke ar som hoveddomæne, da du ellers vil tabe evt linkjuice, og måske nogle brugere som jeg tidligere har skrevet.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:12

Glemte lige at svare på overskriften.

Ja det er dumt at skifte domæne fordi du gerne vil have den smule mere fokus på ordet navne. Du har lige nu rigtig mange sider indekseret. Du har ikke så mange links, men alligevel lidt.

Der hvor jeg i stedet ville sætte mit fokus er på alle de duplikerede sider, for dem har du rigtig mange af.

DErudover burde du også tage et kig på det der har SEO værdi og i det hele taget SEO, fx unikke titles, unikke tekster og links.

Du kan eventuelt tage kontakt til mig via PB, så kan jeg tage et kig på din hjemmeside og gå den igennem i sømmene.

Men det er der dine største problemer ligger, ikke i et domænenavn :)

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 11:41

Dumt at skifte domæne, når man har et der virker fint.
Du har jo links m.m. og disse skal opbygges igen og det kan give tab i trafik m.m.
Derudover skal du have din side kigget igennem for døde links :

http://www.navnesnak.dk/default.asp?nc=1252&id=85

Der er en del links på denne side, som er døde.
I det hele taget er det ikke pænt at hugge andres arbejde, bare fordi man ikke selv gider gør sit forarbejde godt nok.
Den ovennævnte side, er links til kristelig dagblad og intet andet.

Tilmeldt 5. Oct 08
Skrevet kl. 12:23

Tak Kim,

Jeg vil få kigget på det.. Og kontakter dig muligvis snart.

Tak for dine svar.

Bedste hilsner Camilla

Tilmeldt 5. Oct 08
Skrevet kl. 12:25

Jamen tak for tippet. Smile

Ja kan godt se den side du linker til har en del døde links.

Og jeg har bestemt ikke hugget andres arbejde!!! Jeg linker til siden for at man kunne se nærmere på disse betydninger hos Kristelig dagblad. Har intet at gøre med jeg ikke "gider" gøre arbejdet selv.. hm..

Fra Roskilde
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 251
Fra  Skjoldby & Co ApS Skrevet kl. 12:52

Jeg ville ikke skifte det ud, men ville også som Kim skriver lave en 301 redirect/URL forward.

Det gode ved at have begge navne er, at hvis folk skulle huske forkert, så ryger man det rigtige sted hen. Spørgsmålet er så blot, hvor mange husker rent faktisk en webadresse efter en samtale.

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 13:49

Hej Camilla

Du har et gevaldigt Dublicate Content problem - alle dine sider kan ses på både navnesnak.dk www.navnesnak.dk, navne-snak.dk og www.navne-snak.dk - dvs 4 domæner med identisk indhold.

Få sat noget 301 redirect op for det ene domæne og for med/uden www.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)