Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg skal have en ansat.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg skal til at have min første ansatte på deltid.

Hun skal være i arbejde skønhedsklinik ca. 10-16 timer om ugen. Hvilken kontrakt skal jeg lave??

Jeg håber der er nogen som kan svare mig på, hvad jeg gør med hensyn til sygdom evt barsel osv.

Jeg vil gerne finde en kontrakt med en kunde og konurrence klausul, da det er en brance hvor kunderne tit følger en behandler de er glad for.

Jeg vil jo ikke risikere hun "stjæler" min kunder hvis hun stopper,bliver fyret eller selv starter virksomhed op.

Så hvordan sikre jeg min virksomhed bedst muligt og hvordan giver hende en fornuftig ansættelsekontrakt.?? Hvor finder jeg en kontrakt ??

På forhånd tak :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:17

Du kan som udgangspunkt ikke håndhæve en konkurrenceklausul, når den ansatte ikke engang er på fuld tid.

Tilmeldt 25. Aug 09
Skrevet kl. 19:19

Nå, ok?? Jamen hvordan kan man sikre sig at en ansat ik tager ens kunder?? Uanset om hun arb 50 timer eller 5 timer????

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:27

Solstråle:

Nå, ok?? Jamen hvordan kan man sikre sig at en ansat ik tager ens kunder?? Uanset om hun arb 50 timer eller 5 timer????

Der er flere aspekter oprettelse af en konkurrenceklausul, bl.a. skal den jo også være rimelig for den ansatte, bl.a skal den ansatte "belønnes" ved evt. højere løn. Og så skal der jo også vurderes om den ansatte har en betroet stilling...

Nu er stavnsbåndet jo ophævet for mange år siden. Det ville da være helt urimeligt at en ansat ved 10-12 timers arbejde er forhindret i at kunne påtage sig 37 timer et andet sted.

Tilmeldt 25. Aug 09
Skrevet kl. 19:37

Ok. Jeg skriver nok ikke mit spørgsmål korrekt :-) men tak for dine fine svar!

Og ja hun skal da have lov til at påtage sig et andet job, bare ikke hos en klinik lige rundt om hjørnet.

Er der nogen som kan hjælpe hvordan man laver en god ansættelses kontrakt som både den ansatte og jeg som firma kan bruge.

Er der nogen som kan hjælpe, evt advokat eller en jurist??

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 93
Fra  ECO Nordic Denmark Skrevet kl. 19:43

Udover alt det de andre skriver, Hvem siger det skal være  en Hun?

det er normalt, men man må vist ikke søge/ansætte efter Køn?

Bare en lille bi-ting :)

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alle ansatte, også deltidsansatte, har altid en loyalitetsforpligtelse over for arbejdsgiveren, og det betyder bl.a. at man ikke må stjæle sin arbejdsgivers kunder. Uanset om det står i kontrakten eller ej.

Du kan finde et forslag til en ansættelseskontrakt her: http://www.mikrobusiness.dk/vaerktoj/  eller her: http://foerste-ansatte.myll.dk/, men hvis du er med i en brancheforening, har de nok en, som er mere branchespecifik. Ellers spørg den fagforening, en ansat typisk ville være medlem af, de har som regel nogle standardkontrakter, de gerne deler ud af.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

PS: Se også lige dette kursus: http://www.regnskabsskolen.dk/ivkurser/personaleadministration-for-nye-arbejdsgivere

Tilmeldt 25. Aug 09
Skrevet kl. 07:58

Tusinde tak for dit svar, Jeg vil se lidt på de link du har sat ind :-) Big Smile

Tilmeldt 25. Aug 09
Skrevet kl. 08:00

Tak;det ved jeg! Men nu er det altså en hun som skal ansættes, og det er et typisk kvindefag.

Jeg har derfor ikke modtaget nogen ansøgninger fra mænd!

Tilmeldt 25. Aug 09
Skrevet kl. 09:54

Har kikket på de link og der er absolut noget brugtbart Smile Men det jeg godt kunne tænke mig, er at finde en kontrakt, som hedder til timelønnet ansatte/freelance, men hvor der står noget om man ikke må tage kunder med fra min virksomhed til en anden osv.

Jeg fik engang en kontrakt et sted hvor jeg arb. og det var som freelance, her fik vi en kontrakt som vikar d.v.s sige hun betalte os ikke sygepenge og feriepenge (men det vist ikke lovligt,vel)

Hvilken kontrakt skal jeg have til en ansat som skal arb tirsdag,onsdag, hveranden lørdag og med tiden også mandag??? Hun skal kun være der hvis hun er booket til behandlinger.

Syntes det er svært at finde ud af, og jeg vil jo ikke gøre noget forkert.

Endvidre vil jeg spørge om du kender en god og rimlig bogholder i Hillerød eller omegn??

Jeg har en som er sød og god, men jeg er lidt utilfreds p.g.a nogle fejl.. Kan du henvise til nogen ??Smile

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)