Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af firma navn.. Hvor meget må det ligne andres firma navne

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er i gang med processen vedrørende valg af firma navn, til en håndværker virksomhed..

Og har lige et par spørgsmål som jeg håbe at nogle af jer amino´er kunne hjælpe med?

1. Hvor tæt må man ligge op af andre virksomheders navn

Eks. En eksisterende virksomhed hedder Århus VVS Teknik. Må man så kalde den nye virksomhed VVS Teknik Århus eller VVS Tekniq Århus?

Ved godt der er nogle andre konflikter vedrørende navne ligheder. Men det er ikke det, jeg tænker på, lige i denne sammenhæng.

2. Hvad er reglerne for at kalde sig Århus VVS Teknik og samtidig kalde sig Randers VVS teknik.

Eller skal man registre Randers vvs teknik som en selvstændig virksomhed. Eller er der en XX km regel? Og kræver det man har en adresse i Randers?

På forhånd tak...

/Martin

Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 14:02

Hej Martin, fandt du ud af noget med hensyn til dette?
Jeg sidder lidt i samme situation, men er heller ikke helt frisk på hvad man må, og hvad man ikke må. Altså hvor grænsen går.

/Martin

Tilmeldt 21. Nov 06
Skrevet kl. 12:26

Martin

Nej jeg fandt ikke ud af noget.. Sorry for det sene svar. Har ikke været så aktiv på nettede et stykke tid..

Tilmeldt 21. Nov 06
Skrevet kl. 12:27

Martin

Nej jeg fandt ikke ud af noget.. Sorry for det sene svar. Har ikke været så aktiv på nettede et stykke tid..

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 12:55
Hej Martin

1 så tror jeg det er lovlig nok men vil det ikke være trals og miste kunder når de tror de har ringet til dig også ringer til din konkurant ?

2 hvis du vil have 2 navne i et firma tror jeg ikke det kan lade sig gøre :s men at du skal lave 2 firmaer i stedet for

Få dig en neglelak der holder længe og i mange farver.

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 13:00

Du kan lave binavne til din virksomhed, så du kan drive Randers VVS og Århus VVS under samme CVR.

Dette er dog svjv. kun muligt ved ApS'er.

Tror ikke der er nogle regler for at kunne kalde sig Randers VVS selvom man ikke har adresse i Randers - men hæng mig ikke op på det Smile

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)