Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

”Godt domæne” kontra god SEO

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det følgende er en uvidendes påstand (altså min) som jeg godt kunne tænke mig at afprøve på jer, der ”ved”:

”En dygtig SEO’er er fuldstændig ligeglad med domænet – han kan såmænd få www.hdkljswhdsa.dk til at ligge øverst i søgeresultaterne”.

Er det sandt ?

For hvis det er sandt, hvorfor pokker er der så meget snak om domænenavne ? 

Jeg kan udmærket forstå, at et domæne, der samtidigt også er et varemærke, er interessant for varemærkeejeren. Det er jo naturligt for en besøgende at skrive ”www.varemærke.dk” og så dukker siden jo op.

Jeg kan også godt forstå, at et domænenavn, som signalerer en bestemt varegruppe, er interessant.

Men er det ikke i bund og grund fuldstændig ligegyldigt om vi – og dette er tænkt – i stedet for at kalde et website ”skatteekstrakten.dk” havde kaldt det ”kom-og-find-en-masse-gode-nyheder-om-skat-og-moms.dk” – hvis vi udelukkende kigger på at blive fundet af søgemaskinerne ?

Det er klart, at når vi først har kunderne inde i folden, så er et sigende domænenavn klart at foretrække – men det her handler om at blive fundet af nye besøgende via søgemaskinerne.

Uden at sætte navne på, så så jeg en gang en, som havde registreret 50 domæner, som bestod af navn og type på mobiltelefoner. Altså "mobilproducent-kp7474.dk".  Det domæne kommer vel ikke ud først på Google bare fordi jeg i søgefeltet skriver "mobilproducent kp7474" ?

Selvfølgelig er anledningen til mit spørgsmål konkret.  Jeg har fundet nogle domæner, jeg overvejer at lægge mine klamme hænder på, og så bruge domænerne til at profilere vores eksisterende sites. Men er det i bund og grund totalt spild af tid ?

Og for god ordens skyld - dette handler ikke om at lægge sig for tæt på nogle andres domæner, men om søgeord om skat, moms og afgifter, jeg vil optimere vores websites til.

Vil det være en fordel både at optimere og registrere domænerne, eller kan jeg lige så godt nøjes med "bare" at optimere.

Vh
Lars

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 11:35

Det er ikke alfa omega men hedder den billige-biler.dk og handler om billige biler vil det hjælpe.
Forstil dig at domænet gir et par points og du skal opnå 100 points for at rangere.
Det samme med SEO venlige website osv.
Alle tiltag er vigtige.

Der er også andre ting, sidder du med et google resultat hvor domænet er billige-biler.dk og siden handler om heste.

Så vil folk nok hoppe videre inden at trykke på dit søgeresultat.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:01

Tak for input, Lasse :-)

Vil det sige:

Jeg har fundet et domæne, der et et udtryk i momsverdenen som er ”almindeligt brugt” og jeg kan se på Google, at det er et udtryk, der ofte (alt er relativt) bruges som søgefrase.

Det jeg bør gøre er altså:

1. Optimere en side på mit hovedsite til det pågældende søgeord

2. Oprette et nyt website under det nye domæne. På dette website skriver jeg (udelukkende) om det emne, det pågældende søgeord relaterer sig til.  Dertil laver jeg så links til mit hovedsite, for at få folk til at tilmelde sig det.

På den måde får jeg to skud i bøssen

Vh
Lars

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:30

Flere klikker sikkert også på google vis domænet har dit søgeord om emmet i domæne navnet da folk hurtigere ser hvad siden omhandler min side strip og folk er sikkert oveni fulde om aften 

dog indenfor hver branchen svinger det sikkert en del hvor vigtigt domæne navn harfor  sit image og brand hvad du sælger  om det er i domæne navnet

Selvfølgelige kan der laves meget SEO så man ligger højeste med det meste mystisk  domæne navne , med hvorfor ikke få kunder hurtigere til at bemærke ens hjemmeside , med at have et relevant domæne

Selvfølgelige skal der laves lidt ekstra for at ranke højt vis domænet ikke har det relevante ord i domæne navnet

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 272
Fra  BlivProjektleder Skrevet kl. 12:34
En anden ting er også, at det er svært for en forbruger at henvise til dit produkt hvis dit domain er: rk1735283627jdur.dk end hvis den hedder HKdesigns.dk :) Husk på hvis du levere et ordenligt produkt er der chancen for at det bliver henvist til af andre, hvilket ofte sker mund til mund, derfor er en domain der er nemt at huske og stave til lækkert :)
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)