Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode ideer til anmeldelser

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Mar 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

jeg har fulgt lidt med forummet her på det seneste, og synes mange ofte giver gode svar. Jeg tænkte om I også kunne hjælpe sådan en ny en som mig :-)

Jeg har for nylig oprettet en blog, og synes selv jeg er kommet godt i gang. 

Min blog (du finder den i min signatur) omhandler Apple - guides, tips, nyheder og anmeldelser. På trods af siden omhandler anmeldelser, har jeg ikke fået skrevet nogen endnu. Jeg kan sagtens springe ud i det, og skrive en anmeldelse om diverse Mac og iPhone apps, både mit case til iPhone og iPad, men jeg har aldrig prøvet at skrive nogen former for anmeldelse.

Har I nogen gode tips til mig, nogen "standard opsætning" til anmeldelser? Hvad er det I lægger vægt på, hvad er det I gerne vil læse om? Hvis jeg skrev en anmeldelse om en iPhone app, hvad kunne være interessant at læse om det program? Skal jeg benytte mig af nogen plugins som også giver læserne del i anmeldelsen (fx Editor's Rating & User's Rating)?

Jeg håber I kan forstå hvor jeg vil hen. Jeg ønsker bare nogen begynder tips for sådan en som mig, som lige er gået i gang med blogging, analysering, affiliate osv. og tænkte om der var noget vigtigt at tage i betrakning inden jeg gik i gang med min anmeldelse af noget.

I skal have mange tak for at læse mit indlæg her, og evt. svar der måtte komme :-)

Fra København
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 893
Skrevet kl. 11:13

På AppAnmeldelser.dk skriver jeg først lidt om hvad den kan, gør osv.

Kommer med nogle forskellige ting der kunne være bedre, og nogle der barer kører.. Altså min subjektive mening.

På AppAnmeldelser.dk har vi et rating-system, hvor alle kan give App'en stjerner, fra 1-5, så her er det altså alle de besøgende der også bestemmer hvor mange stjerner den skal have. :-)

Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 11:23

En anmeldelse skrives af den som afprøver produktet. Hertil er det også anmelderens egen mening der gives til kende, altså DIN mening! Du skal skrive anmeldelsen så letforståeligt som overhovedet muligt.

Hvis dine anmeldelser henvender sig til alle, altså øvede og nybegyndere, så skal du nok tænke en del over de tekniske ord, eller i hvert fald give en forklaring på, hvad disse ting betyder.

Når jeg selv laver anmeldelser af produkter, så går jeg rigtig meget op i brugervenligheden på produktet, da det er noget som interesserer alle mennesker som læser anmeldelsen eller sidder med produktet i hånden.

Jeg plejer at stille mine anmeldelser op i følgende rækkefølge.

1. Produktets specifikationer.
  2. Brugervenlighed.
  3. Design.
  4. Pris.
  5. Konklussion.

Jeg synes det er vigtig at komme med ens egen mening til sidst, for at opsummere hele forløbet. Herefter gives der karakter til produktet - altså min egen karakter!

Plugins

Jeg synes klart du skal tage læserne med i anmeldelsen vha. plugins. Du skal huske på at der er mange forskellige meninger omkring et produkt, og hver enkel person, har hver deres opfattelse af produktet.

Hvis du skriver en anmeldelse, hvor du roser et produkt til skyerne, og der kommer 8-9 kommentarer, hvor læsere har fundet produktet negativt, så har andre læsere nok ikke lyst til at købe dette produkt. Men det er bestemt ikke skidt at få flere meninger omkring et produkt.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Tilmeldt 31. Mar 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 13:29

Tak for jeres begge svar,

jeg synes da jeg er blevet noget klogere. Det er vel bare at springe ud i det, og prøve nogen forskellige "teknikker" af og se hvad folk synes bedst om.

Hvor langt synes I en passende anmeldelse er? Ikke at der skal være nogen grænse, både hvor kort og hvor lang den er, men mere det at man ikke mister folks interesse.

Jeg kunne også tænke mig at spørge: hvis I ser en anmeldelse, hvad foretrækker I: ren tekst, billedrigt indlæg eller en YouTube video hvor der bliver snakket undervejs mens man viser frem?

Hvilke plugins kan I anbefale mig som både lader mig give en rating fra 1-5, men også læserne en rating mulighed? Altså, to separate ratings.

Jeg ved ikke om det er andet vigtigt at vide omkring anmeldelser, i hvertfald sætter jeg pris på hvis der er :-)

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 16:08

Ikke for lange afsnit

Hvor langt indlægget er, er ikke altafgørende, hvis bare indholdet er på plads. Derudover bør du undgå for lange afsnit. Del afsnittene op med eventuelle overskrifter. Jeg forsøger som standard at holde et afsnit på ca. 15-20 linier.

Video er en fremragende måde at anmelde på

Mht. hvordan jeg bedst kan lide at læse en anmeldelse, så er video en rigtig fed måde at lave en anmeldelse på. Man får meget mere ud af det, når man kan se anmelderens udtryk, samt høre tonefaldet når vedkommende anmelder. Det er nemmere at se om anmelderen virker begejstret for produktet eller ej.

Hvis du laver en anmeldelse bestående af tekst, så skal der helt klart også være billeder af selve produktet, og helst nogle du selv har taget.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)