Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mine mails bliver markeret med "***SPAM***" og "Suspicious content" i subject?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har har to problemer, muligvis er det kun et.

Har her på det senest oplevet at folk modtager flere kopier af mine e-mails. Jeg tror næsten kun det sker når jeg engang imellem har problemer med at e-mails ikke forlader Udbakken og derved sendes igen og igen hvergang der trykkes Send/Modtag, indtil jeg opdager det og sletter dem i udbakken.

Derudover kan jeg se at nogle gange når folk svare på mine mails er der tilføjet " ***SPAM***" eller "Suspicious Content" i emne feltet, senest nu hvor jeg havde en mail CC på mig selv, så det er fra mig det kommer.

Jeg har for et par dage siden renset min computer helt med Avast, Ad-aware og Avira.

Jeg udsender hverken spam, e-mails til mange modtagere (max er 5-6 på projekter med cc) eller andet dumt. Jeg havde min e-mail hosted ved Godaddy.com, så ikke en dansk server og troede for et par dage siden det var SMTP'en/udgående server så jeg købte .dk domæne ved One.com, men lader til at den stadig ikke er god.

Er det mit internet/IP den er gal med? Jeg har den seneste måned sendt mails ud som jeg ikke har fået svar på, så er selvfølgelig bange for det er fordi jeg ryger i folks spam filter.

Any help highly appriciated :-) Det er frustrerende når man er så mail afhængig hvis modtagerne modtager mine normale tekst mails som ***SPAM*** 

God weekend

Chris

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 20:41

Hej Chris

Jeg kan ikke helt tolke om du bruger/brugte Godaddy's SMTP server, eller om du bruger/brugte din internet udbyders SMTP.
Men hvis du bruger din internet udbyders SMTP, så kan det godt være der den ligger, prøv at bruge Godaddy's.

Hvis du allerede bruger Godaddy's, har du så tilføjet SPF records på dit domæne, så modtageren kan se at de er sendt fra en server du stoler på?

Hvad med dine modtagere, ligger deres e-mail hos den samme udbyder? For så kunne det godt tænkes at problemet ligger hos den udbyder.

Kan du evt. bede en af dine modtagere om at videresende en "spam ramt" e-mail fra dig, til dig (Så den er vedhæftet som eml fil), også poste headerne her på Amino (IKKE modtagerens e-mail, eller indholdet af mailen), så kan vi måske se hvad der er modtager serveren ikke kan lide. :)

Mads Madsen

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 20:48

Venlig hilsen

Per Thomsen

Tilmeldt 1. Feb 11
Skrevet kl. 20:55

Mads Madsen:

Hej Chris

Jeg kan ikke helt tolke om du bruger/brugte Godaddy's SMTP server, eller om du bruger/brugte din internet udbyders SMTP.
Men hvis du bruger din internet udbyders SMTP, så kan det godt være der den ligger, prøv at bruge Godaddy's.

Hvis du allerede bruger Godaddy's, har du så tilføjet SPF records på dit domæne, så modtageren kan se at de er sendt fra en server du stoler på?

Hvad med dine modtagere, ligger deres e-mail hos den samme udbyder? For så kunne det godt tænkes at problemet ligger hos den udbyder.

Kan du evt. bede en af dine modtagere om at videresende en "spam ramt" e-mail fra dig, til dig (Så den er vedhæftet som eml fil), også poste headerne her på Amino (IKKE modtagerens e-mail, eller indholdet af mailen), så kan vi måske se hvad der er modtager serveren ikke kan lide. :)

Helt overordnet glemte jeg at skrive at jeg bruger Outlook 2007

Hvordan tilføjer jeg eller ser om SPF records er slået til?

Den sidste ***SPAM*** jeg har modtaget (hvor jeg selv var cc) er fra asmtp.unoeuro.com (dvs. Unoeuro.com og en helt 3. udgående server)

Her er header (har lige bemærket når jeg læser i header at den siger illegal IP, er det så min internetudbyder?:

--------------

Return-Path: <>

Delivered-To: 

Received: from localhost (localhost [127.0.0.1])

by mail7.unoeuro.com (Postfix) with ESMTP id B265E1A100A6

for <>; Fri,  4 Feb 2011 19:50:45 +0100 (CET)

X-Virus-Scanned-By: [1]Unoeuro.com A/S

X-Spam-Flag: YES

X-Spam-Score: 3.899

X-Spam-Level: ***

X-Spam-Status: Yes, score=3.899 tagged_above=-999 required=3 tests=[AWL=0.603,

RCVD_ILLEGAL_IP=3.196, RDNS_NONE=0.1] autolearn=no

X-Spam-Report:

*  3.2 RCVD_ILLEGAL_IP Received: contains illegal IP address

*  0.1 RDNS_NONE Delivered to trusted network by a host with no rDNS

*  0.6 AWL AWL: From: address is in the auto white-list

Received: from mail7.unoeuro.com ([127.0.0.1])

by localhost (mail7.unoeuro.com [127.0.0.1]) (amavisd-new, port 10024)

with ESMTP id zicgiEFrayge for <>;

Fri,  4 Feb 2011 19:50:43 +0100 (CET)

Received: from asmtp.unoeuro.com (unknown [195.41.131.37])

by mail7.unoeuro.com (Postfix) with ESMTP id B2D551A10076

for <>; Fri,  4 Feb 2011 19:50:43 +0100 (CET)

Received: from localhost (localhost [127.0.0.1])

by asmtp.unoeuro.com (Postfix) with ESMTP id 348F936DD4D

for <>; Fri,  4 Feb 2011 19:50:43 +0100 (CET)

X-Virus-Scanned: amavisd-new at unoeuro.com

Received: from asmtp.unoeuro.com ([127.0.0.1])

by localhost (asmtp.unoeuro.com [127.0.0.1]) (amavisd-new, port 10024)

with ESMTP id 1OyqgzcFoSZZ for <>;

Fri,  4 Feb 2011 19:50:42 +0100 (CET)

Received: from  (unknown [2.107.7.45])

by asmtp.unoeuro.com (Postfix) with ESMTP id B7B6B36DD29

for <c; Fri,  4 Feb 2011 19:50:03 +0100 (CET)

From: "

To:

Cc: 

References:

In-Reply-To:

Subject: ***SPAM*** =?iso-8859-1?Q?SV:__-_S=F8ndags_mail_=286/2=29?=

Date: Fri, 4 Feb 2011 19:49:19 +0100

Message-ID: <003f01cbc49c$522eeb60$f68cc220$@org>

MIME-Version: 1.0

Content-Type: multipart/mixed;

boundary="----=_NextPart_000_0040_01CBC4A4.B3F35360"

X-Mailer: Microsoft Office Outlook 12.0

Thread-Index: AcvEjJVUIH6JqO/jSMObi013DNLFAAAAhApgAANhWTA=

Content-Language: da

X-MS-TNEF-Correlator: 00000000579DA7E0252EBD4CBAA6F34C02117869642F2100

Tilmeldt 1. Feb 11
Skrevet kl. 20:57

Den siger "Not listed" hos spamhaus

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 20:59

Du bruger unoeuros smtp server? 

Tilmeldt 1. Feb 11
Skrevet kl. 21:01

Michael_N1973:

Du bruger unoeuros smtp server? 

Ja eller smtpout.europe.secureserver.net (Godaddy.com)

eller send.one.com (One.com)

Alt efter hvilken e-mail

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 21:03

har du problemer med alle emails da?

Tilmeldt 1. Feb 11
Skrevet kl. 21:06

I hvert fald med den hos godaddy og unoeuro, men har virker fejlfrit i flere år, er først nu det er kommet. Har fået nyt internet fra TDC i denne måned, ved ikke om det kan have indflydelse

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 21:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

CHLUND:

I hvert fald med den hos godaddy og unoeuro, men har virker fejlfrit i flere år, er først nu det er kommet. Har fået nyt internet fra TDC i denne måned, ved ikke om det kan have indflydelse

Det ser desværre ud til at det er din IP den er gal med, du bliver nødtil at vente på at de forskellige udbydere får deres SpamAssassin opdateret til den nyeste.

TDC ser nemlig ud til at have fået noget af de "nye" IPv4 blokke, og før hen var erklæret ugyldige, men pga. mangel på IPv4 addresser har man været nødtil at tage disse IP blokke i brug.

SpamAssassin, bug report: https://issues.apache.org/SpamAssassin/show_bug.cgi?id=6460

Du kan hjælpe f.eks. Unoeuro lidt på vej, ved at skrive til deres support at de skal opdater deres SpamAssassin, og husk at give dem linket ovenfor som forklaring.

Mads Madsen

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)