Jeg skal til at oprette min første annonce på Facebook. Jeg har researchet lidt, og samlet lidt information her og der. Før jeg skal rigtigt igang vil gerne have nogle do's og dont's fra jer.
Og jeg kunne også godt tænke mig svaret på dette spørgsmål: Er det smartest at reklamere for folk over 18, i forhold til affiliate (de skal jo genere et lead, før jeg får noget ud af det)?
God weekend og på forhånd tak!
David Bograd
Ung grafiker med meget erfaring og de rigtige priser.
Det kommer jo stærkt an på din målgruppe. Du kan ikke bare sige hvad der vil være "smartest" af alder generelt, det tager altid udgangspunkt i netop det produkt du vælger at annoncere om, og hvem det produkt henvender sig til.
Når det så er sagt, kan det så diskuteres hvilke aldersgrupper der konverterer bedst, og ja, så vil det nok være 18+, hvis du spørger mig.
I dette tilfælde kommer det helt an på produktet, som du skal reklamere for. Det kommer naturligvis også an på din målgruppe som du skal målrette dig imod.
Dengang jeg var 15-16 købte jeg ikke bare lige sådan ting på nettet, men tiderne er jo skiftet, og det er egentlig mit indtryk at folk i 15-18 års alderen er temmelig godt med, når det kommer til handel på nettet. Hvis du søger på Google, er jeg sikker på du kan finde nogle statistikker over unges nethandel, det burde kunne kaste noget lys over spørgsmålet :-)
Hvis man så lige kunne finde en statistik over i hvor høj grad den handel foregår på nettet, så har du jo svaret på dit spørgsmål.
Du kunne evt. starte med at sætte det op så du kun betaler for klik på dine reklamer, og ikke for visninger. På den måde ville du kunne splitteste for at finde ud af det, uden at tage risikere at smide dine penge lige i lokummet :-)