Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste inkasso-partner?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer,

Hvem bruger i til at indrive jeres inkasso-sager? Vi har hidtil brugt Nodeco da de havde en løsning der var 100% omkostningsfri for os (medmindre vi gik med til udenretslig inkasso når den alm. inkasso ikke virkede). Men den er de gået væk fra nu.

Er der nogen gode inkassofirmaer der tilbyder omkostningsfri (intet oprettelsesgebyr) inkasso?

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 15:20

Hej Kenneth.

Jeg har aldrig selv brugt inkassovirksomheder, men jeg har hørt at Transcom tilbyder omkostningsfri inkasso. Altså hvor de istedet tager en del af det indrevne beløb. 

Du kan jo prøve at kontakte dem i hvert fald.

Fra Roskilde/København
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 51
Fra  Synch Advokater Skrevet kl. 15:24

Hos Lund Elmer Sandager varetager vi inkassosager for mange forskellige virksomheder - store som små - og har opbygget en meget professionel og smidig inkassoafdeling.

Se mere på www.inkassosag.dk.

Du er velkommen til at ringe til mig såfremt du vil have flere oplysninger eller en uforpligtende snak.

Uddrag fra vores hjemmeside:

"Som kunde hos os får du onlineadgang til dine aktiver og arkiverede nkassosager. Mulighed for udarbejdelse af statistik over inkassationer samt udveksling af data.Vi håndterer flere tusinde inkassosager, hvilket stiller krav til vores edbsystemer, effektivitet og professionalisme. Vi arbejder derfor aktivt med anvendelsen af workflows og lean, således at alle processer og arbejdsgange er optimeret til vores kunders fordel."

Morten Bøgenskjold
Advokat (L), Partner 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lasse Kjær:

Jeg har aldrig selv brugt inkassovirksomheder, men jeg har hørt at Transcom tilbyder omkostningsfri inkasso. Altså hvor de istedet tager en del af det indrevne beløb. 

Det er korrekt. Jeg har brugt Transcom, og det har ikke kostet mig en krone. Til gengæld må jeg så også notere en succerate på helt præcis nul.

mvh Hans

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 19:17

Jamen så har du i det mindste sparet en masse penge.

Undertegnet har betalt for abb. hos Advokatgruppen og smidt yderligere over 25.000,- efter advokatgruppen til gebyrer og omkostninger, og de har her efter over 1 år inddraget ikke så meget som en 25 øre, selvom vi snakker sager der er over 1 år gamle efterhånden, en hel del af dem har faktisk ikke kommet meget videre det sidste ½ år, kan på ingen måde anbefale Advokatgruppen hvis man forventer at de arbejder for at drive ens penge ind.

Tilmeldt 4. Feb 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 19:47

Prøv at vælge dem der tilbyder gratis inkasso først så du undgår de dyre gebyrer.

retslig inkasso gratis inkasso og inddrivelse af gæld

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:56

Der er kommet det regelsæt der hedder den forenklede småsags bekendtgørelse (sager op til 50.000 kr.). Og inkassobekendtgørelsen, som du som sagsøger (den som har penge til gode), skal følge med hensyn til formalia (rykkerprocedure, renteberegning m.m.).

Netop under hensyntagen til, at det skal være lettere som debitor (du som har penge til gode/sagsøger) og kradse pengene ind.

Du kan sagtens under denne køre dine egne sager, hvis du ellers gider, orker m.m.

Husk også at de enkelte Retter har vejledning pligt overfor dig som debitor.

Jeg vil anbefale at bruge betalingspåkrav (Fogedretten)  

http://www.domstol.dk/selvbetjening/blanketter/inkasso/Pages/default.aspx

hvis du mener og tror, at skylderen (den sagsøgte) vil erkende at skylde dig penge. Hvis du ikke tror på dette kan du ligeså godt starte med en stævning. Se her:

http://www.domstol.dk/Selvbetjening/blanketter/staevningogsvarskrift/Pages/default.aspx

For hvis skyldner i Fogedretten nægter at skylde dig penge. Skal du turen forfra igen, dog således at dit betalingspåkrav fra Fogedretten sendes videre til Civilretten, som grundlag for en endelig stævning, som du under processen kan ændre.

Du kan også under processen – skriftvekslingen finder blanketter til dette formål her:  

http://www.domstol.dk/Selvbetjening/blanketter/staevningogsvarskrift/Pages/default.aspx

Til sidst kan du også selv møde op under det som kaldes hovedforhandlingen. Og her bl.a. få en dom. Men husk selv med en dom er du ikke sikker på penge. Et gammelt ordsprog siger ”at man ikke kan rive håret af en skaldet, undtagen at denne har hul i lommen”.

Tro ikke på inkassofirmaer eller advokater der påstår ”no cure no pay” Der er altid det som kaldes positive omkostninger, du skal betale (bl.a. retsgebyr (500 kr.) m.m.) uanset sagens udfald.

Jeg har selv bl.a. brugt KIS Købmands Standens Inkassofirma i seks sager: Uden så meget som en eneste krone i lommen. Den ene havde jeg oven i købet en dom (udebliver) på. Hellere ikke de andre fem fik de noget ud af at køre.

Den ene af disse har jeg selv kørt ved retten i Glostrup og vundet ½, dog bedre end ingen ting. De andre følger efter hvoraf denne ene verserer ved Københavns Byret og flere følger i nærmeste fremtid. ????

Ja jeg kører dem selv, det tager bare en helvedes til tid, hvor jeg i stedet kunne bruge tiden til nogen mere fornuftigt.

Husk også at vi har fået nye forældelsesregler – Du skal ikke lade dine sager bliver over 3 år gamle, så er de forældret.

YesWinkBare klø på, du er også velkommen til at ringe på tlf. 29 26 36 96 (bedst kl. 10-12)

Ib Abildgaard

Råd & Mal

www.rad-mal.dk

www.rad-mal.dk/referencer

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 23:16

Ja, det er desværre så besværligt at hente sine penge ind lovligt, at man er fristet til at benytte andre metoder, som måske er lige i gråzonen.... men mere effektivt.

Jeg har i hvert fald overvejet det, er træt af alle dem der bare render for regningen, også sidder senere ved retsmøde og flæber over regningen.

En stor mand med tatoveringer og hår mellem tænderne, det virker sku stadig væk, specielt hos folk der godt ved at de skylder pengene, og egentligt har pengene, men bare ikke vil betale regningen.

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 13:04

Mange tak for alle de rigtig gode svar!

Kan godt lide ideen i at køre sagerne selv - tror også man vil mangedoble antallet af vundne sager. Men tidsforbruget vil jo være enormt i forhold til. Måske hvis det var op 50.000,- klassen man kunne overveje det. Men den sag jeg skal have til inkasso her, er ikke mere end 4.000,- så det er sgu ikke tidsspildet værd.

Tror jeg prøver at tjekke transcom ud, og ellers betaler jeg sgu bare de 300,- i gebyr og beholder nodeco.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:20

jeg mener denne metode med en hård bisse der kommer forbi ikke er en holdbar løsning  grundet det ikke er lovligt og jeg ville også bare sige , hvordan kan en hård bisse overhovedet få noget hjem, for der er kun en ting at gøre vis nogle prøver på ulovlig metoder at anmelde dem til politiet så de stopper med disse ulovligheder

Min branche har svært ved at inddrive penge fra stripper rent generelt , nærmeste hver eneste stripper side samme problem

Koludabyg:

Ja, det er desværre så besværligt at hente sine penge ind lovligt, at man er fristet til at benytte andre metoder, som måske er lige i gråzonen.... men mere effektivt.

Jeg har i hvert fald overvejet det, er træt af alle dem der bare render for regningen, også sidder senere ved retsmøde og flæber over regningen.

En stor mand med tatoveringer og hår mellem tænderne, det virker sku stadig væk, specielt hos folk der godt ved at de skylder pengene, og egentligt har pengene, men bare ikke vil betale regningen.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)