Hej aminoer
Jeg bruger til daglig e-conomic til bogføring. Men hvad sker der hvis jeg også vil oprette faktura ? Jeg plejer at bogføre efter mit kontoudtog i banken, bliver der ikke noget bøvl med datoerne ?
vh Jan
|
Jan christiansen:Hej aminoer
Jeg bruger til daglig e-conomic til bogføring. Men hvad sker der hvis jeg også vil oprette faktura ?
Jeg plejer at bogføre efter mit kontoudtog i banken, bliver der ikke noget bøvl med datoerne ?
vh Jan
Hejsa.
Fakturan bliver bogfoert i e-conomic naar du trykker bogfoer.
Du kan selv, via opsaetning af betalingsmidler og varegrupper, bestemme hvor der skal debiteres og krediteres henne.
Det fungerer som regel saaledes at salgsfakturaer krediteres omsaetning, og debiteres paa en debitorkonto, som er en slags ekstra dimension koblet paa din debitorsamlekonto (konto 5600 i standard kontoplanen).
Naar du saa indlaeser din bank skal ved betalinger sige:
Posteringstype debitorindbetaling
Debitornummer krediteres beloeb
Modkonto bank
Saaledes udlignes din faktura.
Hvis du blot bogfoerer efter dit bankkontoudtog, bliver dine fakturaer ikke periodiseret (skattemaessigt er det kun problematisk saafremt den ryger ind i det forkerte regnskabsaar, og momsmaessigt bliver det kun problematisk saafremt momsberegningen ryger ind i den forkerte momsperiode.