Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Organisering af 2-mands virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Er der nogen der har noget materiale på hvordan man bør organisere et 2-mands startup. Vi har kørt i lidt over et år nu, og jeg synes det kan være lidt svært at uddelegere. Og det evige problem med hvem laver hvad hvornår og hvorfor og hvor meget laver den ene ifht. den anden osv.

Nogen der kender denne problemstilling og måske har nogle gode råd til hvordan man planlægger sig bedst ud af denne slags situationer, også så de to ejere på sigt beholder sit gode forhold?

På forhånd tak

Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 22:46

Vi er netop nu ved at starte en 2-mands virksomhed op. Vi står heldigvis i den situation at vi bor rigtig tæt på hinanden, så det er nemt at arbejde sammen. 

Desuden bygger vores virksomhed på hinanden styrke. Det betyder jeg står for at det med hjemmeside og administrative og min partner står for at det tekniske med produkter, levendradør og lignende. 

Fra Tranbjerg
Tilmeldt 11. Jan 06
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 23:06

Det er en rigtig god idé at får styr på kontrakt osv. Her bør i også skrive ansvarsfordelingen i virksomheden.

Så er der klare linjer og du sikre dig at dialog kan tages med fokus på fakta.

Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 08:54

Hej

Ja den problemstilling tror jeg, at mange små virksomheder kan nikke genkende til.

Lige præcis som du selv skriver" det evige problem med hvem laver hvad hvornår og hvorfor og hvor mget laver den ene ift. den anden osv."

Vi kan stille os selv det spørgsmål, Hvilke ledelsesmæssige problemstillinger er der i små virksomheder?

Det kan være utrolig interresant, hvis nogle vil bidrage med nogle af deres erfaringer på dette område, så vi andre kan lære af dette.

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 12:37

Jeg tror at det bedste partnerskab udgøres af 2 forskellige typer - idemanden og regnskabsføreren fx. To idemænd er et minefelt.

Personligt har jeg haft mange partnere gennem årene i diverse projekter. Kun 1 har fungeret frem til i dag.

Han gi'r mit ego plads, og supplerer til gengæld godt på det organisatoriske (hvor jeg stinker).

Så en supplerende ying/yang effekt er et must tror jeg. Ellers bliver der for mange gnidninger også set i forhold til evner, hvem trækker mest osv osv.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)