Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internetbureau: Kvalitet af kunde, Mødebooking vs. at kunderne kommer selv

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 01:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Denne her er mest til mine kolleger i Internet / marketing branchen:

Jeg har ikke ringet virksomheder op i snart 6 år; men har i stedet haft travlt med at hjælpe dem, som selv henvender sig.

For ligesom at få en finger på pulsen kunne jeg godt tænke mig at høre jer andre, om I har erfaring med, om en kunderelation er bedre -større -mere langsigtet... whatever... , hvis man selv har kontaktet kunden frem for at kunden finder frem til dig over nettet?

Eller er det omvendt?

Jeg ved godt, at det er en generalisering og ingen kunder er ens.

Det kunne bare være interessant at høre, hvad I andre synes er den bedste måde at etablere de bedste kontakter på.

Det er selvfølgeligt dejligt at være fri for at være opsøgende; men HVIS man var det, så kunne det være en fordel, at man kunne skyde sig ind på nogle større kunder, når man nu selv vælger dem ud?

Hvad gør I andre?

Mvh,

Christian

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 08:54
Vi er i den samme glædelige situation som dig og vores største kunder har vi nogen gange fået ved mere eller mindre end tilfældighed. Oftest har det dog været igennem vores netværk, hvor rygterne er løbet om at vi kan hjælpe kunder med dit og dat.

Desværre er det min opfattelse, at hvis kunderne finder dig tilfældigt på nettet, så bliver relationen ikke så tæt, da de ikke har et forhåndskendskab og opbygget en tillid til dig fra starten af. Bliver kunden derimod anbefalet at tage kontakt til dig via en fælles bekendt, så har du allerede her fået opbygget den tillid det senere kan tage lang tid at oparbejde.

Hvad angår dit eget opsøgende arbejde, så opfatter nogle virksomheder det snarere som bedrevidende indblanding fra udenforstående, hvis du ikke meget præcist kan sige hvordan de i deres virksomhed kan bruge din ekspertise til noget konstruktivt. Ellers vil du ryge ud med badevandet sammen med alle de andre sælgere der kontakter dem.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:34
Hej Christian

Jeg kan huske at flere af jer som arbejder med internet markedsføring har sagt følgende: Det er ikke et spørgsmål om enten eller med SEO og Adwords. Det er et spørgsmål om at gøre begge dele på en måde, som giver afkast. Ved at gøre begge dele får man solgt mest muligt. 

Hvis du allerede arbejder 40 timer om ugen og ikke ønsker mere arbejde, flere ansatte, eller at sende opgaver videre til samarbejdspartnere, så er det klart at du ikke skal overveje hvordan du får flere kunder.

Men hvis du ønsker mere arbejde og vækst, så er opsøgende salg bare en ekstra kanal, som sammen med henvisninger og internet markedsføring kan give dig nye kunder. Dvs. hvis du finder en effektiv og overskudsgenererende måde at lave mødebooking, gå til salgsmøder og tage nye kunder ind på, så er det bare med at komme i gang. (Præcis som hvis du tjener mere end du bruger på adwords).

Du spørger til de kunderelationer, som kommer ud af opsøgende salg. Er de bedre eller større osv.
Min erfaring med mødebooking er, at det selv for små virksomheder kan lykkes at komme til salgsmøder med rigtigt store virksomheder (de største i Danmark). Disse virksomheder kan du også være heldig at få som henviste kunder, men lad os sige at du med mødebooking har mulighed for at opsøge heldet lidt mere aktivt.

Fx kunne du (selv eller en mødebooker) ringe til en liste med meget store virksomheder, en liste med virksomheder, som du har fundet dårlige SEO-mæssigt, en liste med virksomheder, som bor tæt på dig osv.
Du kan "opsøge heldet" på den måde du ønsker det uanset hvilken kundetype du er mest interesseret i at få flere af.

Det var ordene i et rigtigt partsindlæg. :)

Hilsen Anders 

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:37
Tak for jeres svar indtil nu.

Rigtig gode indlæg, synes jeg

Det er faktisk dig, Anders, som har fået mig til at tænke i den retning, som i sidste ende fik mig til at stille spørgsmålet her.

Sagen er, at jeg ikke ønsker at tage ansatte. Jeg nyder den frihed at være "herre i eget hus" og ikke blive stresset over at skulle holde andre i gang.

Og det tror jeg forøvrigt er kendetegnende for ret mange her på Amino.

Så for mit vedkommende drejer det sig mere om optimering af forretningen: Hvordan bruger jeg bedst min egen tid?

Vedrørende SEO, så fornemmer jeg, at de mindre og mellemstore godt nok er fremme i skoene (se bare her på Amino)... men det koster mange timer virkelig at opbygge en virkelig god søgeoptimering... og her er det forståeligt nok, at jo mindre virksomhederne er, jo mindre budget har de at gøre godt med.

Når man så ind imellem løber ind i en virksomhed, som fortæller, at der er et stort budget at arbejde med over lang tid, så er det immervæk sjovere at følge opgaven helt til dørs og opleve kundens hjemmeside i toppen af søgeresultaterne på de vigtigste søgeord.

Så, Anders, du har fat i noget af det rigtige: Det er et spørgsmål om at "opsøge heldet"... ikke for at arbejde mere end de 37,5 timer  men at arbejde smartere i den afsatte tid.

Mvh,

Christian

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)