Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vurdering på min nye blog

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 31. Mar 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

jeg ville være super glad hvis jeg kunne få noget konstruktiv feedback på min hjemmeside/blog!

Inden linket vil jeg gerne lige forklare jer hvorfor jeg har oprettet en blog:

Jeg har oprettet Hot Cocoa (bloggens navn) fordi jeg savnede noget at give mig tid til at lave i hverdagen. Jeg har egentlig i lang tid godt kunne tænke mig at have et projekt, noget kørende jeg kunne arbejde videre på og se vokse, dag til dag. Jeg har så kigget rundt, og synes at en blog lød lige noget for mig: den er der nemlig masser af muligheder i.

Jeg er en 16-årig dreng, lige startet på HTX, så min erfaring med marketing, affiliate, blogging, målgruppe, analyse osv. osv. er jo selvfølgelig ret minimal, men jeg håber at kunne opnå mere viden indenfor disse område med min egen blog. Jeg synes det er utroligt spændene, og elsker personligt selv at læse blogge og debatere.

I min blog har jeg tænkt mig at skrive, overordnet, om Apple. Hovedsageligt vil jeg gerne dække deres Mac, deres iPhone og deres iPad. Jeg vil skrive om nyheder, rygter, tips, guides og anmeldelser.
Jeg har kørt bloggen siden omkring den 10. januar og har prøvet at dække alle nyheder ind fra den 1. af. Jeg har selv et par Apple/iPhone-glade venner, og kunne evt. få en eller flere til at bidrage i form af anmeldelser måske.

Jeg vil være super glad for at få konstruktiv feedback på siden fra dig. Kom ind på lige hvad du vil, design, det grammatiske, SEO-tips, spørgsmål, indholdet, serveringen, service (RSS fx) osv. Alt feedback for mig er godt feedback!

Så mangler jeg jo egentlig bare at linke til selve min blog som du finder her :-)

Du skal have rigtig mange tak på forhånd, også for at give dig tid til at læse dette!

Hilsen,
Lauritz 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:40

gode ide i linket til jeres egen feed som er her så folk lettere kan abonner på jeres nye indlæg http://hotcocoa.dk/feed

ingen under overskrifter på nogle af sider husk h1 og h2 der kan dele en siden op ved nyt emme på en side

husk at lave maks 4 linjer samme og så linje skrift ellers er det svært for ordblind og gammel mennesker at læse siden

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 31. Mar 10
Skrevet kl. 23:51

Mikael christiansen:

gode ide i linket til jeres egen feed som er her så folk lettere kan abonner på jeres nye indlæg http://hotcocoa.dk/feed 

Jeg forstår ikke helt hvad du mener. Burde jeg have tilføjet mit feed herinde på Amino eller inde på min hjemmeside?

Mikael christiansen:
ingen under overskrifter på nogle af sider husk h1 og h2 der kan dele en siden op ved nyt emme på en side

Jeg er heller ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener her. Ønsker du jeg skal droppe overskrifter på sider eller skal jeg benytte mig af dem?

Mikael christiansen:
husk at lave maks 4 linjer samme og så linje skrift ellers er det svært for ordblind og gammel mennesker at læse siden

Det vil jeg prøve at ændre. Har altid troede folk foretrak flere linjer pr afsnit, men du kan have fat i noget.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:10

Lauritz:

Mikael christiansen:

Jeg forstår ikke helt hvad du mener. Burde jeg have tilføjet mit feed herinde på Amino eller inde på min hjemmeside?

Mikael christiansen:

Jeg er heller ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener her. Ønsker du jeg skal droppe overskrifter på sider eller skal jeg benytte mig af dem?

Mikael christiansen:

Det vil jeg prøve at ændre. Har altid troede folk foretrak flere linjer pr afsnit, men du kan have fat i noget.

Du har jo droppet overskrifter på siden , men jeg synes siden bliver mere læse venlige vis der var nogle under overskrifter h1 og h2 på siden for det er nok godt svært at læse en siden uden under overskrifter på siden

selvfølgelige er det siden der skal være feed på lige ved siden af det links der går feed til en hel anden siden

altså jeg har svært ved at læse da teksten står meget tæt da jeg er ordblind

Tilmeldt 31. Mar 10
Skrevet kl. 00:19

Mikael, er det muligt at få et helt klart eksempel? Jeg er altså ikke helt sikker jeg følger dig, for på både Links og RSS siden benytter jeg mig af H1 :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:29

Lauritz:

Mikael, er det muligt at få et helt klart eksempel? Jeg er altså ikke helt sikker jeg følger dig, for på både Links og RSS siden benytter jeg mig af H1 :)

jeg kan ikke se nogle under overskrifter i de lange tekster på kun en overskrift start og intet der deler efterfølgende teksten op

jeg kan ikke se du linker rss - feed samme sted hvor du linker til den anden side med feed

Tilmeldt 31. Mar 10
Skrevet kl. 08:43
Fra København
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 893
Skrevet kl. 08:57

Fedt at den hedder noget, og altså ikke bare dit navn.

Du skal ikke have login i Sidebaren, det er uprofessionelt.

Lav en Facebook-side, eller få dig en Twitter, så jeg kan følge med i din blog, den ser interessant ud! ;-)

Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 09:57

Jeg tror ikke at du skal dække apple-nyheder, men nærmere anmelde deres produkter osv. for der findes mange nyhedssider, som kan dække apple-nyheder langt bedre (fuldtidsansatte journalister osv.). 

Tilmeldt 31. Mar 10
Skrevet kl. 16:16

Tobias Hyldeborg:

Fedt at den hedder noget, og altså ikke bare dit navn.

Du skal ikke have login i Sidebaren, det er uprofessionelt.

Lav en Facebook-side, eller få dig en Twitter, så jeg kan følge med i din blog, den ser interessant ud! ;-)

Har fået oprettet mig en twitter så jeg har navnet, men jeg ved sådan set ikke hvor udbredt det er i Danmark? Tror du det vil være en fordel at have? Hvordan vil du foreslå mig hvordan jeg får mest ud af min twitter?

Login i sidebaren er hermed forsvundet, men må jeg spørge ind til hvorfor det virker uprofessionalt?

Tak skal du have :)

Andreas Linde:

Jeg tror ikke at du skal dække apple-nyheder, men nærmere anmelde deres produkter osv. for der findes mange nyhedssider, som kan dække apple-nyheder langt bedre (fuldtidsansatte journalister osv.). 

Jeg er med på ikke at kun skulle dække Apple-nyheder, og jeg er endnu mere med på at jeg aldrig kan konkurrere i mod de store (MacRumors, AppleInsider, you name it) med fuldtids journalister. Jeg ser mere siden i starten tilbyde korte nyheder på dansk der opridser hvad der sker sig inden for Apple, og når jeg får flere views inde på siden, begynder jeg på guides, anmeldelser, tips og fokuserer så mindre på selve nyhederne.

Lyder denne strategi fornuftig eller burde jeg måske allerede fra nu af fokusere på guides, tips, anmeldelser etc. så mine læsere er klar over hvad det er jeg skriver om, og hvilke områder jeg ligger vægt på?

Hvis jeg så må spørge jer allesammen: hvis jeg skulle lave en guide om hvordan man opsætter blah blah på iPhone, foretrækker I så plan tekst, et billedrigt indlæg eller en YouTube video som er indsat i indlægget?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)