Hey.. Jeg går og er på udkig efter en solid server løsning. Jeg har kigget på en dedicated ved leaseweb hvor man kan få opsat Dette passer ganske fint til mit budget hvad jeg vil smide for en serverløsning pr. måned, men fungere det? Er der vildt indviklet rent teknisk med redelegering af domæner, opsætnign af disse på serveren osv? Nogen der har nogen erfaring? og sidst men ikke mindst - er der bedre alternativer? Jeg har prøvet en løsning ved hetzner, men det var noget værre noget, og hvad der var et endnu større problem var at alle deres info/faq og lign er på tysk - og må ærligt indrømme at dette bestemt ikke er en stærk side af min. Engelsk er intet problem - men tysk er jeg ikke så skrap til. Lige nu har jeg en VPS løsning ved Surftown som i og for sig fungere ganske udemærket, men jeg ved ikke.. Jeg har været ganske stor fan af dem tidligere, men synes desværre de er gået for meget op i "specifikationer" istedet for service og faktisk få det til at fungere for den enkelte bruger.. Jeg har noget erhvervshotel ved dem da specifikationerne vs. almindeligt er lidt højre, og dette Drupal-wise er en fordel. Dog så hoster de deres filer og databaser 2 forskellige steder, og det betyder at mit site skal forbinde til en "ekstern" server så og sige istedet for localhost. Dette resultere i at et site som fungerede helt fint på min vps, på erhvershotellet er 100% værdiløs fordi det går så langsomt grundet responstiden bliver helt hen i vejret - dette er ikke noget de kan afhjælpe trods jeg har prøvet at finde en holdbar løsning. Derudover, så så sent som idag skrev jeg til dem hvordan procceduren var hvis jeg skulle have opgraderet min vps, da der ikke er nok "go" i den til mine sites mere. Men jeg vidste også at når man opgradere, så fjerner den alle ens instillinger (ryder database osv) - så jeg skrev om de havde en smart medtode man kunne gør det på, eller om de kunne fortælle hvad jeg skulle gøre for at opgrade så jeg ikke mistede databaser eller filer - men så får jeg bare et svar som hverken var beskrivende, hjælpende eller lige - men blot med links til deres faq sektion som jo selvfølgeligt allerede har læst 100% igennem. Derudover så har der været én uheldig episode med dem mere - så nu er jeg klar til at "pakke tasken" og finde en anden udbyder. Dog vil jeg ikke gå hen og smide 1 million for en serverløsning, da jeg ved at man kan få mange ret solide og kraftige løsninger for de penge jeg har mulighed for at smide. Dog så skal tingene bare virke.
Men er der nogen der har erfaring med leaseweb eller andre der kan anbefales? Er åben for mange forskellige forslag.
|
udbyder og pris vil jeg ikke kommentere på.
Serveren er dog nummeret efter en melissa kaffemaskine. Der er ikke meget spræl i sådan en 2160 cpu, og får du en server der spejler de to diske?