Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra enkeltmandsvirksomhed til ApS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et mindre tømrerfirma, som jeg gerne vil omdanne fra et enkeltmandsfirma til et anpartsselskab.

Jeg har værktøj mv. for ca. 95.000 kr. (vejledende nypris) men hvordan får jeg det vurderet og hos hvem?

Jeg er selvfølgelig meget interesseret i at det bliver vurderet til 80.000 eller deromkring, så jeg ikke skal slagte sparegrisen?

Firmaet ligger i østjylland, så hvis en vurderingsmand/revisor skal ud og se det, vil det selvfølgelig være mest smart at han også er herfra.

Kan man eventuel sende en oversigt hvor man har listet alt værktøj osv. op på, og så skrive under (amager halshug) at det ikke er lyv, og så få en revisor til at stemple? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:00

Hej.

Nej..så enkelt er det ikke.

Der skal helst en ekstern vurdering fra en fagmand til, som revisor i sidste ende skal godkende.

Revisor skal så lave en vurderingsberetning og en åbningsbalance.

I din branche synes jeg, at det er en god idè med et ApS.

NB: Vi kan sikkert hæljpe dig/Er dog fra Sjælland.

MvH

Peter

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 21:08

Tak for svaret.

Hvad er en fagmand i denne branche. Jeg er nemlig lidt i tvivl om hvor jeg skal henvende mig. Det skal vel være en vurderingsmand af en slags.

Er en selvstændig konstruktør ekspert nok, eller skal der noget finere til ? :-) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:12

Hej igen.

Nej..titlen er ikke så afgørende..bare een person, der kan vurdere dine ting efter bedste

evne, og så et stykke papir på vurderingen.

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)