Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et godt grin! Outsourcing til Indien!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Jeg har for nylig prøvet kræfter med at outsource til udlandet. Min første gut er fra Indien, som jeg hyrede i går til at skrive noget for mig.

I dag, hvor han så har lavet sit arbejdet, skriver han til mig. Efter en diskussion på om jeg burde betale ham først eller om han burde sende den fil, som er hans arbejde til mig først, får jeg en fil fra ham, som jeg kan se, at han har copy/pastet fra nettet. Så jeg siger selvfølgelig til ham, at det ikke er noget, som jeg vil betale for, da han bare hare copy/pastet det fra nettet.

Det benægter han selvfølgelig selvom ALLE tegn er præcis de samme. Jeg kan ikke tale ham til fornuft, så jeg siger farvel på skype og blokerer ham.

Lidt senere skriver han denne mail til mig:

FUCK YOU MAN .. I WILL TAKE NOW 20$ FROM YOU WAIT AND JUST WATCH .. NOW HACKER IS BACK SAVE YYOUR ALL IDS AND PASSWORDS... 

NOW SEE MY CHALLENGE TO YOU .. ? 

dont hack my paypal .. i will hack you 

Jeg vælger at slette mailen uden at svare ham, og MAX 10 min senere får jeg denne mail, som kommer fra en mail-adresse, der hedder "help.paypal45@yahoo.in" med navnet "Helper Pp". Den er åbenbart fra PayPal. De skriver:

This is to inform you that kindly send your full details of your id's and passwords to us so that we can verify your id . Further navigating from this message may lead in deactivation of your paypal account .

Kindly send full details with all your id/id's and passwords of you email accounts of paypal .

Thank you
-PayPal-

Jeg svarer:

Hi,

My ID is just my e-mail adress.
My password is "pokemon"
What do you need it for?

Det er selvfølgelig en lodret løgn - min password er ikke pokemon. Lidt senere svarer PayPal:

We Just Need For Confirmation Of Your Account . If You Have More Accounts On PayPal Kindly Send Them , Navigating Or AfterShading May Lead To Deactivation Of Your Account.
Thanks
PayPal

Mig:

I don't have any other accounts.

So am I verified now?

Og Paypal svarer:

Sorry We Cant Access Your PayPal Account 

Email- xxxxxxx@gmail.com
Password- poker

Kindly Give Full Details In Order To Increase Privacy And Verification :-

Thanks 
PayPal

Jeg vælger så at gøre lidt drama ud af det for at se, hvor stort et røvhul han egentlig er:

Oh, that's correct. I changed it, but can't remember it right now. The password is however at my work (about 25 miles away), and I don't have a car, just a bike. Do I have to go to work on my bike and come back again now for my password? Or can it wait for tomorrow, because I do not want my account to be deactivated. My dad has cancer, and we have been saving money for 3 years so far, and all our savings for his cancer surgery are on that account. We almost have enough money for the surgery, please do not deactivate the account!!!

Han svarer selvfølgelig:

Sorry For The Inconvinience But You Have To Submit Your Id And Password In Next 7 Hours . Other Wise Your Whole Account Will Be Banned .

PayPal

Mig:

But all the money for my dad's surgery is on that account!! And don't want to lose my dad because of stupid paypal!!!

I dont even eat dinner to save money for my dad's surgery, and now you are telling me, that it will all be gone?!?!?!

Det viser sig, at PayPal har et helt team, som sender mails til folk omkring konto-verificering og som tager stilling til hvor mange timer man har tilbage til at verificere tingene:

Ok , Maximum Time Is 20 Hours , Our Team Can understand your problem  .. You have Enough Time From Now . Otherwise 1st February will be the last date of your account  

Thanks Have a Nice Day :P

PayPal

Konklusion:

PayPal er nogle røvhuller.

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 19:46

Haha, det er sgu humor. Fedt at du lagde det op på Amino. Kæft en idiot!

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 19:50

He he. Det er god humor...  Smile

Hvor har du fundet ham henne?

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 197
Fra  BASED - Digital Bureau Skrevet kl. 19:54

Sejt gjort af dig :)

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 20:25

Kan du ikke poste hans e-mail adresse. Så kan vi alle bestille duplicate content ramte artikler hos ham ?

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 21:52

Jeg mistede 2$ på den fyr uden at få et punktum tilbage. Det kan så være en lærestreg til mig selv og en advarsel til jer andre om ikke at betale noget upfront :-)

IT-Konsulenten:

Kan du ikke poste hans e-mail adresse. Så kan vi alle bestille duplicate content ramte artikler hos ham ?

Haha, ja, det bliver han nok glad for! Big Smile

Søren Sjøgren:

Jeg tror, at jeg har ham fra fiverr.com. Eller også er det elance.com

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 22:01

Sjov historie. 

Vi har fået lavet flere opgaver i udlandet via oDesk.com - det har fungeret rigtig godt og der er en rigtig smart måde at tracke på om din "konsulent" rent faktisk laver noget. 

De har en klient installeret som tager screenshots løbende medens de tæller arbejdstimer - disse kan man som arbejdsgiver/køber se.

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Godt med et aftengrinBig Smile Tak!Yes

Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 22:17

Hehe sikke en dum inder! Og en dårlig oplevelse for dig desværre.
Har selv haft med et par indere at gøre, men indtil videre har det været en god oplevelse.

Fra Skibby
Tilmeldt 11. Nov 07
Indlæg ialt: 22
Fra  NorthSport.dk ApS Skrevet kl. 22:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der var jeg godt nok tæt på at kaste op af grin - kanon at du deler dine outsourcing erfaringer med os andre ;-)))

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)