I min Typo3 installation bruger jeg RealURL Management til at redirecte sider jeg lader udgå eller som skifter URL af den ene eller anden grund.
Nu er jeg ved at rydde op i mine PDFer på sitet, der er en del af dem der er indekseret så jeg vil gerne redirecte dem, men det kan jeg ikke få til at virke - er der nogen her der har erfaring med det?
Normalt laver jeg en: URL: profil/engammelside Dest.: profil/dennyeside
Men hvis jeg laver URL til en fil: URL: fileadmin/files/filnavn.pdf Dest.: referencer/godreference
Så sker der lige nøjagtigt ingenting, PDFen bliver fint vist.
Jeg går udfra at PDF filen ikke længere noget der skal være tilgængeligt på webserveren, så hvis du sletter/omdøber den, så vil redirecten virke, så frem du ikke har en speciel .htaccess filen.
Grunden til at redirecten ikke virker, er fordi filen findes som fil på serveren, den alm. .htaccess fil der benyttes med typo3 tjekker altid først om stien findes, findes den så sender den filen til browseren, hvis filen ikke findes, så sendes stien til Typo3 for at se om den kender stien.
Du skulle efter sigende spare en del serverresurser ved altid at lave redirects i htaccess (frem for realurl og domain records). Og hvis du har mange redirects, kan det godt betale sig.