Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opstart af smørrebrødsbutik. Hva skal jeg bruge.???

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Landskrona
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Mit spørgsmål er ikke hva jeg skal bruge af tilbehør til min butik, det ved jeg godt.

Mit spørgsmål er om jeg skal søge kommunen eller anden instans om at få lov at starte op?

Hvor skal jeg går hen for at få et ernærings brev som jeg går ud fra jeg også skal have.?

Vis jeg gerne vil sælge øl og sodavand til folks madpakker skal jeg så have en spiritus bevilling eller hva?

Jeg har arbejdet som kok og slagter for nogen år siden men vil godt have "det grønne bevis" levnedsmiddel bevis. som min medejer også skal have da han aldrig har haft med mad at gøre. hvor får jeg dette og hva koster det og hvor lang tid tager det?

Hilsen X

Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 19:33
Hej Xander

Du skal nok have fat på den lokale afdeling af fødedirektorartet, de arbejder med registrering og tilsyn af al handel med levnedsmidler samt registrering, godkendelse og tilsyn af alt detailsalg og behandling af levnedsmidler. De tjekker bl.a. renlighed hos bagere, restauranter og andre, der handler med fødeverer. Kommer nu og da på uventet besøg. Webadressen er: www.foedevaredirektoratet.dk

Derudover kan du slå et smut omkring politimesteren, det er nemlig ham der udsteder næringsbrev for virksomheder der sælger fødevarer samt evt. alkoholbevilling, såfremt der skal sælges øl, vin og/eller spiritus.
Der kan muligvis være flere tilladelser der gælder for lige præcis dit område - du kan prøve at ringe på 70201015, det er jo den slags de offentlige erhvervsvejledere nemt kan (eller burde) kunne svare på...Ellers kan du, hvis du vil være medlem af en brancheforening inden for dit område, spørge dem til råds angående de forskellige tilladelser, der kræves. - For dig er det muligvis www.horesta.dk

De bedste hilsener/ Best regards Morten Ove Partner Chokoladefabrikken Klostergade 34, 3. sal DK-8000 Aarhus C moa@changepilot.dk www.changepilot.dk mobil: +45 31266039 KEEP THE CHANGE!
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 11:04
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:00
Hej

du kan gå ind på www.virk.dk, der kan du se hvor der afholdes kurser, til næringsbrev, og der kan du også lave et test.

du må godt sælge øl, vand  ud af huset uden bevilling,

iøvrigt har jeg en smørrebrødsbutik til sælg med godkendt køkken og butik men på sydsjælland pga. sygdom

hej for nu

lenic

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Oct 06
Indlæg ialt: 165
Fra  VildMedBryllup Skrevet kl. 19:52
HEj Xander

Når du er kommet op og køre så meld til på www.alt-til-din-fest.dk under mad konceptet

Der kan du finde massere af kunder som leder efter catering leverandører.

Det er gratis indtil 1. juni 2007

Casper Grønbjerg
www.MyGoodParty.com

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)