Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Outsourcing og SKAT

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Vær hilset, oh ædle krigere

Så er det blevet mandag - ugens bedste dag, når man bare ELSKER det, som man laver :-)

Hvordan forholder det sig med SKAT, når man outsourcer til udlandet?

Hvis jeg nu f.eks. outsourcer et skrive-job til indien eller philippinerne, hvad er det så for en omkostning, og hvordan skal det overhovedet gøres mht. omkostninger og indberetning til SKAT?

Er der noget moms forbundet med outsourcing-ansættelse?

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 12:40

Kære Alei

Jeg er dog ikke revisor, men vil da gerne komme med et bud. Og så gætter jeg på, at du er momsregistreret.

Der er tale om en ydelse købt uden for EU, og den indgår i regnskabet som en hvilken som helst anden omkostning. Omregnet fra dollars til kroner, naturligvis.

Kan dog ikke lige huske, om man skal angive vekslekursen i regnskabet i forbindelse hermed.

Du skal selv lægge moms på fakturabeløbet - og trække momsen fra igen. Momseffekten af denne øvelse giver - i runde tal - et rundt nul! Der er felter på momsangivelsen, hvor du kan anfører de relevante tal. 

Men outsourcing-ansættelse? Du køber (B2B) dig vel skrive-jobbet i de lande, du nævner?

Jeg håber, det kan bruges - bare lidt ;-)

Mvh. LeonN c'',)

Med venlig hilsen

Leon Nielsen

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Skrevet kl. 12:53

Hej Leon :-)

Du kan tro, at det kan bruges til noget :p

Hvilken forskel gør det så, hvis jeg køber skrivehjælp udenfor EU og indenfor EU?

Der er online tjenester for outsourcing, og der betaler jeg for en gut i udlandet - mig bekendt står der ikke noget om moms eller lignende. Man betaler bare, og så er det bare det. Hvordan skal jeg forholde mig til moms så?

Når jeg laver et excel-ark med omsætning, udgifter og fortjeneste - hvad skal jeg så være opmærksom på?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:01

Hej.

Ikke den store.

Du skal så bruge nogle andre rubrikker i bogføringen/på momsangivelsen.

Nej..burde være ligetil i Excel.

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Skrevet kl. 13:28

Peter - jeg elsker, når du svarer i en tråd. Det gør det hele så meget nemmere :-)

Tak for det.

Dvs. at jeg bare skal have det som omkostning?

Hvad med moms?

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Skrevet kl. 13:33

Hej Alei

Det glæder mig, at det kunne bruges ;-)

Mht. køb af skrivehjælp uden for EU og inden for EU, mener jeg ikke umiddlebart, at der en forskel. Det var blot en konstatering fra min side.

Jeg gætter på, at du modtager en faktura fra den pågældende onlinetjeneste. Momsen i dette tilfælde er en slags pseudo beregning, fordi den har ikke nogen direkte effekt, da beregningen giver som bekendt giver nul. Men selvom effekten er nul, skal tallene angives. 

Beregn 25 % moms af dine fakturaer fra onlinetjenesten, og angiv så de relevante beløb på din momsangivelse. Her skal du så, i de relevante felter, angive momsen i kroner og beløbet i danske kroner uden moms etc. Jeg har desværre ingen momsangivelse i min nærhed, så jeg kan ikke lige huske de præcise felter.

I dit excel-ark skal du angive det som enhver anden udgift - uden moms og i danske kroner.

Kastede det mere lys over mit tidligere svar, eller gav det bare mere grus i maskineriet? :-)

Mvh. LeonN c'',)

Med venlig hilsen

Leon Nielsen

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Skrevet kl. 13:41

Alei:

Peter - jeg elsker, når du svarer i en tråd. Det gør det hele så meget nemmere :-)

Ja, Peter svarer bare altid kort og præcist. :-)

Mvh. LeonN c'',)

Med venlig hilsen

Leon Nielsen

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Skrevet kl. 13:53

Jeg takker for jeres svar :-)

Fortsat go' dag!

Ali

Fra Denpasar/Bali
Tilmeldt 14. Mar 09
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 14:56

Hej Alei,

Hvis du f.eks tager Indonesien er der ikke paalagt moms paa paa eksportvarer men en afgift paa 10 % er paalagt serviceydelser og her hoerer softwareudvikling ind under. Det kan dog afskrives som en direkte udgift under posteringer som jeg engang fik oplyst af Told & Skat og da jeg ikke har hoert nogen af vores kunder klage endnu gaar jeg ud fra at det er saadan det erSmile.

Med venlig hilsen

Lars

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)