Vær hilset, oh ædle krigere Så er det blevet mandag - ugens bedste dag, når man bare ELSKER det, som man laver :-)
Hvordan forholder det sig med SKAT, når man outsourcer til udlandet? Hvis jeg nu f.eks. outsourcer et skrive-job til indien eller philippinerne, hvad er det så for en omkostning, og hvordan skal det overhovedet gøres mht. omkostninger og indberetning til SKAT? Er der noget moms forbundet med outsourcing-ansættelse? |
Kære Alei
Jeg er dog ikke revisor, men vil da gerne komme med et bud. Og så gætter jeg på, at du er momsregistreret.
Der er tale om en ydelse købt uden for EU, og den indgår i regnskabet som en hvilken som helst anden omkostning. Omregnet fra dollars til kroner, naturligvis.
Kan dog ikke lige huske, om man skal angive vekslekursen i regnskabet i forbindelse hermed.
Du skal selv lægge moms på fakturabeløbet - og trække momsen fra igen. Momseffekten af denne øvelse giver - i runde tal - et rundt nul! Der er felter på momsangivelsen, hvor du kan anfører de relevante tal.
Men outsourcing-ansættelse? Du køber (B2B) dig vel skrive-jobbet i de lande, du nævner?
Jeg håber, det kan bruges - bare lidt ;-)
Mvh. LeonN c'',)