Nu afhænger ens konverteringsrate jo af rigtige mange faktorer, bl.a.;
- shoppens design & brugervenlighed
- priser & udvalg
- service & kvalitet
- og så meget andet!
Jeg har lavet AdWords kampagner for mange danske webshops med børnetøj. Og de shops der performer bedst, ligger med en konverteringsrate på 7% (11% AdWords) og de dårligst præsterende ligger med 1,50% (2-3% AdWords).
Skal jeg give et gennemsnit for ca. 30 danske webshops med børnetøj, så er konverteringsprocenten for alt trafik 3,5% og 5% for AdWords.
Giv mig et kald og jeg skal gerne gennemgå din shop ganske uforpligtende.
Du skal ikke forvente mere end 1-3% på adwords i börnetöjsbranchen, men igen det er individuelt fra butik til butik. Den eneste måde at få et korrekt svar er ved at teste det af. Installér analytic og lav 4-5 annoncer. Så får Du hurtigt et svar!!
Hilsen
Peter Lucky Little Me
PS: Lad väre med at hoppe i "fälden" med at få nogle "professionelle" til at lave 1-200 annoncer. Det virker ikke med fantasifulde tekster mv. Kunderne söger på dine märker!
Hvis man kun har 1-2% konverteringer fra AdWords, er det sjældent rentabelt. Men det er altså også et fåtal af webshop i DK med børnetøj, der ligger så lavt.
En gennemsnitlig ordre ligger på ca. 450 kr., med en avance på 35-40%. Så har man fx. en gennemsnitlig CPC på mellen 1,50 og 1,80 kr. og men en konverteringsprocent på 1 - så er der ikke meget tilbage.
Så man skal altså over de 2-3% før det begynder at bliver bare lidt interessant. Og dette kræver selvfølgelig ud over en super optimeret AdWords konto, en shop som er brugervenlig, er fornuftig i sit prisniveau, har et stort udvalg, nemt betalingssystem m.m.
Kan se, der allerede er en Google Analytics installeret på kj-auto. Så hvis du ikke har adgang til denne, så blot ring til din webudbyder som nok har installeret den i sin tid og bed om adgang!
Hvornår det er interessant og jo også svärt at sige. Kommer helt an på hvilken strategi man har og hvilke produkter man seälger. Hvis nu man får 10 nye kunder hvor man ikke tjener penge, men 5 af dem efterfölgende kommer og handler igen fordi de har fået en god oplevelse! Så er det en god forretning.........
I börnetöjsbranchen er konkurrencen benhård og er man en ny spiller på marked, må man ganske enkeldt ud og "köbe" en del af sine kunder!!
@Per: Analytics kan være ret uoverskueligt at komme igang med, fordi der er så mange forskellige menuer og muligheder. Sammen med Morten Vadskær har jeg skrevet Analyticsbogen, og du kan hente 80 sider ganske gratis på Analyticsbogens hjemmeside.
@Johannes: Det lyder som nogle noget imponerende høje konverteringsrater du har set på børnetøjsbutikkerne. Det er absolut ikke mit indtryk at gennemsnittet ligger helt oppe med de 3,5%. Så tror jeg ikke så mange af butikkerne lukkede igen... Sagt på en anden måde - det er ikke de data jeg ser, og jeg ser mange ;-)
Konverteringsraten er også stærkt påvirket af trafikken du sender derind. Ranker du på søgemaskinerne på en masse irrelevante søgefraser, så konverterer de oplagt meget ringe, mens en god optimering på produktnavne typisk vil konvertere bedre end gennemsnittet. Konverteringsraten for AdWords er derimod ganske ubetydelig - så længe det er en god forretning for dig. Her er konverteringsraten kun et udtryk for evt. potentiale for at få endnu mere ud af din AdWords annoncering.
Imponerende at du ved mere om min forretning end jeg selv gør:-)
Jeg prøver om jeg kan blive klogere. Ellers må man nok hellere hyre en professionel en gang for alle, da jeg står i en situation hvor jeg ikke kan bruge uger og måneder på at få styr på det.