Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny hjemmeside, 301 redirect af gamle URL'er.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har redesignet en hjemmeside for en kunde, hvis gamle side var ren html med frames osv.

Den er nu flyttet over på en Joomla. Joomla installationen og hjemmesiden er blevet tunet med søgemaskine venlige URL'er.
Udviklingssitet, som skal flyttes til produktion, når klar er password beskyttet og robots.txt er som en ekstra foranstaltning sat til "disallow" for alt.

Jeg vil så gerne have lavet korrekt 301 redirect til de tilsvarende sider på den nye side. Men hvordan finder jeg nemmest de gamle URL'er ? Er der et værktøj, som jeg kan bruge der gør det nemmere at finde dem ?

Jeg kan importere en liste i sh404SEF i Joomla, så den korrekt 301 redirecter til de nye sider. Jeg formoder at det er det der skal til. Eller har jeg overset noget ?

Alle sider er iøvrigt "tunet" med sh404SEF....

Gode forslag modtages med kyshånd....

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal finde URL'erne på de gamle sider?

Her er der tre hurtige bud på, hvad du kan gøre:

  • Tjek dem på serveren
  • Tjek dem ved at slippe programmet Xenu løs på siden og lad den crawle dem
  • Tjek, hvad Google har indekseret ved en site:-søgning

(Og Xenu finder du her)

 

Fra Hornslet
Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej IT-Konsulenten

Du kan nemt finde disse sider med Sitexploration :) Claus, der udvikler på denne SEO-service har netop annonceret en ny "page report", som netop kan vise den slags sider.

Vh. Jan

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle de gode råd!

Jeg tror jeg prøver med Xenu. Den har jeg prøvet før, men tænkte ikke på den i denne sammenhæng :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)