...Ja der hober sig mange spørgsmål op når man er kommet så småt igang - men det trods alt er i en størrelsesorden, at udgiften til en revisor er for stor.
Som nystartet uden nogen omsætning endnu, har jeg skudt penge ind i virksomheden. Hvordan foregår det når jeg hæver de penge set i forhold til, at det er en enkeltmandsvirksomhed - og dermed rimeligt sammenfald med min alm. lønindkomst fra min reelle arbejdsgiver.
Du hæver blot pengene på virksomhedens konto - og bogfører det som en hævning under din egenkapital. Når du laver indskud i virksomheden er det også under egenkapitalen du skal føre det - da dit tilgodehavende i virksomheden øges.
Alt hvad du indskyder/hæver i din virksomhed, skal bogfører som sådan. På den måde vil det altid fremgå af regnskabet, hvor pengene er kommet fra/gået til.
Med hensyn til revisor, kan du jo nøjes med et regnskabsbureau, da vi som regel er langt billigere og der ikke er revisionspligt for enkletmandsvirksomheder.
Prøv at se på vores hjemmeside: www.dforengskab.dk. Jeg kan tilbyde dig en uforpligtende samtale, såfremt det kunne have din interesse.