|
Hej Amino, Jeg planlægger at flytte til udlandet i nær fremtid. Jeg har skrevet en iPhone applikation som jeg sælger i Apples App store. Sidste år tjente jeg ca. 300.000 på salg af den. Når jeg flytter har jeg fundet ud af det er min pligt at værdisætte applikationen og betale Skat af denne værdi (havelåge skat). Dog er jeg meget i vildrede omkring hvordan sådan en applikation skal prissættes. Det er svært at sige hvordan salget udvikler sig. Der er løbende support arbejde. Der kan komme et bedre produkt når som helst. Bare for at nævne nogen af usikkershedsmomenterne. Er der nogen der har en ide til hvordan den bør prissættes? Min revisor har ikke så meget tiltro til min applikation og vil gerne skrive en prisfastsættelses erklæring der ikke er særligt høj. Men vil en sådan hjælpe mig hvis Skat graver i det og beslutter at prisen skal være en helt anden? Jeg overvejer lidt om det kan spare mig for en masse besvær at bogføre de 300.000 som konsulent arbejde - det er der ikke noget exit skat på. Men det er vel i bund og grund svig at tilbageholde oplysninger fra Skat/ give urigtige oplysninger (igen kun hvis de skulle spørge ind til det)? Håber der er nogen der kan gøre mig lidt klogere. Vh, Peter
|
Havelåge Skat på iPhone Applikation
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
Bliv gratis medlem