Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsikring speditions virksomhed?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 29. Jan 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er netop ved at rulle min nye virksomhed i position.

Er dog kommet lidt i tvivl. Når jeg nu bruger andre firmaer til at køre for mig, er det så nødvendigt at jeg har en forsikring? Jeg tænker hvis jeg f.eks bruger DHL / UPS / TNT whatever.

Burde deres forsikring ikke være nok? Eller bør jeg lave nogle specielle aftale vilkår?

Jeg håber på nogle gode svar, og hvis i skal bruge flere detaljer må i endelig skrive :)

Med venlig hilsen

Thomas

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 02:01

Veddetikke:

Hej.

Jeg er netop ved at rulle min nye virksomhed i position.

Er dog kommet lidt i tvivl. Når jeg nu bruger andre firmaer til at køre for mig, er det så nødvendigt at jeg har en forsikring? Jeg tænker hvis jeg f.eks bruger DHL / UPS / TNT whatever.

Burde deres forsikring ikke være nok? Eller bør jeg lave nogle specielle aftale vilkår?

Jeg håber på nogle gode svar, og hvis i skal bruge flere detaljer må i endelig skrive :)

Med venlig hilsen

Thomas

det kommer an på hvor meget værdi indholdet har som du sender.... - og somme tider er det bedst at have en generel transportforsikring..

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 10:56

Hej Thomas,

Transport-virksomheder er dækket af CMR-loven, som har nogen helt klare regler for erstatning mm.. Du kan læse lovgivningen her : http://www.firstmarine.dk/public/CMR.pdf

Jeg vil anbefale dig, at snakke med dit eget forsikringsselskab, og høre dem hvad de kan tilbyde (transportforsikring). Ellers tilbyder de fleste transport-virksomheder en "allrisk" forsikring, som koster ca. 1% af forsikringsbeløbet.

Vh. Jan

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12871
Skrevet kl. 13:33

Jan Klindt:
Ellers tilbyder de fleste transport-virksomheder en "allrisk" forsikring, som koster ca. 1% af forsikringsbeløbet.

Det var dælme da mega dyrt !   Du vil kunne få en allrisk forsikring til 0,10- 0.15 %  af forsikrings beløbet ved at tegne den hos et af de forsikringselskaber der har spcialieret sig i transportforsikring.   f.eks First Marine eller Transsurance.

Mvh

Ravn

Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 19:11

JA! Som speditør skal du have tegnet den lovpligtige speditøransvarsforsikring.

anders@detsortebureau.dk // www.detsortebureau.dk

Tilmeldt 29. Jan 11
Skrevet kl. 19:47

Tak for svarene, nogen der ved hvad man skal punge op for sådan en og dækker den så alt det nødvendige?

Fra København
Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 91
Fra  iclick.dk Skrevet kl. 15:42
Tilmeldt 29. Jan 11
Skrevet kl. 18:14

Men jeg forstår det ikke helt. Dem vi bruger er jo forsikret og det hele, så er der vel ingen grund til vi skal når varen går totalt uden om os?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12871
Skrevet kl. 18:42

Veddetikke:

Men jeg forstår det ikke helt. Dem vi bruger er jo forsikret og det hele, så er der vel ingen grund til vi skal når varen går totalt uden om os?

Den speditør du bruger er formodenlig forsikret i henhold til CMR-loven, hvilket betyder at du får en max erstatning på 8,33 SDR / kg =  ca. 71 kr/kg

Det vil sige at du max kan få 71 kr pr. kg gods i erstatning hvilket jo ikke kan siges at være særligt meget, men det afhænger jo af værdien af dit godt og hvor tungt det er.

SDR = Special Drawing Rights  1 SDR = ca. 8,50 kr.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 18:45

Må hans kunder vel bare bøje sig efter? Eller? For han er jo speditøren i dette øje med. Og kommer aldrig selv til at håndtere varen, han sælger jo bare fragt ydelser billigt.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)