Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop site

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey guys!

Jeg er igang med at opsætte min webshop og dette sker for det meste på en bærbar. Der ser størrelsen god ud. - Størrelsen bestemmes ud fra hvad jeg sætter som Frameset's højde og bredde i px.

Problemet er, at når jeg sidder på min egen stationær, så ser størrelsen ikke længere god ud.. Jeg har godt nok min stationær sat til min 46 tommer tv, men det plejer aldrig, at ændre på hjemmesiders størrelse alligevel?

Så spørgsmålet er enkelt nok: Hvad skal frameset's størrelse og højde være for at det virker på alle computere?

Eller er der en anden måde at gøre, så den virker på alle skærme??

Vh

Casper Poulsen

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Skrevet kl. 23:45

Altså størrelsen på hjemmesiden - hvor bred og hvor lang den er .. :-)

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Skrevet kl. 20:25

Nogen der ved noget?? ;-)

Tilmeldt 16. Apr 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:40

Hvad er det helt præcist der ikke ser godt ud på din store stationær? Og hvilket system er din webshop i?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:47

Hej Casper

En bredde på 960px er anbefalelsesværdigt da du hermed dækker opløsninger ned til 1024*768. Det kan lyde som en lille og uddateret opløsning, men den bruges stadig af en del mennesker. Jeg har fundet nogle statistikker til at underbygge dette på nedenstående links. Første link er, så vidt jeg ved, en mere pålidelig kilde end sidstnævnte, men en statistik som er et års tid gammel.

http://www.w3schools.com/browsers/browsers_display.asp

http://www.screenresolution.org/

Kort opsummeret, så brug ~960px som din width, da det samtidig med at tilfredsstille brugere med opløsning ned til 1024*768, er en fornuftig bredde også til brugere med højere opløsning. Der vil ikke være for meget "luft" udenom rammen på de ~960px som får det til at se malplaceret ud.

Højden på dit frame er knap så kritisk, da scrollbars ikke irriterer brugeren i samme grad som width. Som udgangspunkt kan du igen forsøge at matche 1024*768 opløsningen og med et udgangspunkt på ~600px skyder du nok ikke helt ved siden af, men prøv dig frem.

Det bedste udgangspunkt for dig er formentligt at ændre opløsning lidt frem og tilbage og se hvordan du selv reagerer på de dimensioner som du har givet din hjemmeside.

Held og lykke med det.

MVH Dennis

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Skrevet kl. 20:08

Tak for alle jeres svar og for at have taget jeres tid til dette! :-)

Vh

Casper Poulsen

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 21:00
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)