Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan jeg vise en tabel fra bold.dk eller dbu.dk på en hjemmeside?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 13:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan i første omgang kontakte bold.dk eller dbu.dk og spørge om du overhovedet må benytte deres data ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:20

Hvis jeg ikke måtte vise data fra dem, så ville jeg jo heller ikke gøre det :-)

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 10:34

Hvis de ikke har et feed du kan trække på og du har lov til at trække de data, så skal du have lavet en screen scraper, som kan aflæse dataene og vise disse på dit website.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:35

OK.

Hvordan får jeg lavet sådan en screen scraper?

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 10:40

Det skal kodes fra bunden af :-) Den skal sørge for at lave en forbindelse til sitet, tage html-indholdet, parse det op, evt. gemme det i en lokal cache og derefter vise det på dit site.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:44

OK, tak for det.

Hvis det er noget du kan/vil lave, så må du meget gerne sende mig en PM med info og pris.

Tak for hjælpen!!

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 10:47

Nu kender jeg ikke så meget til dbu.dk's side, men da vi (www.gmta.info) hoster bold.dk's maskiner, så ved jeg af erfaring at deres HTML m.v. ændrer sig jævnligt i forbindelse med diverse opdateringer osv.

Jeg vil derfor ikke umiddelbart anbefale at basere en ekstern side på et screen scraber setup, da det hurtigt kan gå i stykker pga ændrede html strukturer.

Jeg er ret sikker på at hvis du kontakter drengene bag bold.dk og i har et samarbejde om at vise deres data på en ekstern side, så kan de også stille et data-feed eller lignende til rådighed, som kan bruges som datagrundlag og dermed sikre et lidt mere stabilt interface til data'en. :-)

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 11:00

Jeg mener også, at screen scraping bør være sidste udvej, hvis man skal bruge data - som Oscar nævner, så knækker setup'et med det samme at de laver om i deres layout.

Dog vil jeg så sige, at jeg vil tro at bold.dk og dbu.dk allerede nu ville have lavet et rss/xml feed til de data, hvis de ønskede det. Der er selvfølgelig en grund til at de ikke har lavet det.

Derfor kan det også undre mig, at de giver lov til at screen scrape sitet, men ikke har lavet feed'et. Det ville være væsentligt nemmere og en god service.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:05

Jeg er blevet orienteret fra dem jeg skal lave hjemmesiden for, at de har lov til at vise de tabeller.

Men det må jeg vist hellere lige dobbelttjekke og så høre om en af dem kan hjælpe med et rss/xml.

Tak for hjælpen til jer begge to!!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)