Vi har i firmaet en bil som vi gerne vil lave en konkurrence med. Folk skal have mulighed for at købe et kupon nr for 100kr. Og vinderen med det rigtige nr får så bilen.
Vi har i virksomheden købt bilen for X antal kroner - hvordan og til hvilket beløb udfakturere jeg nu bilen når den bliver vundet??
Og hvordan gør jeg i forhold til kuponerne? skal jeg betale salgsmoms af hver enkelte - eller hvordan??
Og til sidst - er der nogle ting jeg skal være opmærksom på i forhold til vinderen? beskatning på den vundne vare eller lignende?
En af mine virksomheder er en bilforretning. Men udemærket bud - jeg vil stadigvæk gerne høre fra nogen som med 100% garanti kan svare på mine spørgsmål.
En af mine virksomheder er en bilforretning. Men udemærket bud - jeg vil stadigvæk gerne høre fra nogen som med 100% garanti kan svare på mine spørgsmål.
Så skal du have fat i SKAT og betale for et bindende svar.
Ok, troede bare ikke det var lovligt med købsbetingede konkurrencer. Så vil jeg da genoptage de projekter :) Tak.
Der er forskel. Bingo er et lotteri. Du har ret i, at det ikke er lovligt med købsbetingede konkurrencer. Det trådstarter nok skal have kigget på er lovgivningen omkring lotteri. En kontakt til f.eks. Politiet kunne være relevant.
Det der er købsbetinget er når du kun kan være med i en konkurrence hvis du køber et produkt og det må man ikke lave. Det du vil lave er jo et lotteri og det tror jeg ikke der er nogen problemer med.
Den bil du har er jo en firmabil og så har du nok ikke betalt moms af den da du købte den og så skal du også betale momsen af dine lodseddeler, måske lodseddeler er momsfrie? det ved jeg ikke.
Mvh. Jens
Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk
Jeg synes ikke rigtigt der er kommet nogle helt faste svar på mine spørgsmål.
Kan man på nogen måde få dette her godkendt? Og i såfald hvem skal man snakke med? Skat, politiet osv??
Der er en anden forhandler som har gjort lignende. Men kan ikke huske hvad de hedder.. Der skulle man købe en nøgle for 100kr og hvis den passede i bilen fik man den? Kan man evt. på denne måde gå udenom?