Hej alle amino''er, Jeg har nogle spørgsmål som jeg håber i vil/kan svare på: Hvis man har en hjemmeside som f.eks. jubii-shopping, dvs. et index over en række e-butikker hvor man tjener penge på annoncer, kan man som administrator/ejer tillade sig at anmelde/vurdere disse e-butikker i f.eks. leveringsoverholdelse, sikkerhed (betaling osv.), udvalg, hjemmeside-brugervenlighed/hjemmeside-design, pris, etc. i f.eks. et karakterskala eller ved en kort text (eller begge dele) og evt. opstille en top 10, eller er det forbudt? Skal man lade uafhængige private brugere af hjemmesiden anmelde/vurdere disse e-butikker? Hvis man har en række brugere (private brugere af hjemmesiden), kan man lave en konkurrence (premier) hvor man trækker lod af alle de brugere som anmelder en e-butik, eller er dette forbudt? På forhånd tak. |
Du kan tydeligt skrive vilkårne der hvor man kan melde sin webshop tilm, så kan folk selv vurdere om de vil være med eller ej. Ulovligt kan jeg ikke se det skulle ære.
Et helt andet problem er troværdigheden af at du anmelder shops, som betaler dig. Hvad vil du gøre hvis du har en annoncør hvis shop sutter for vildt? Hvis du giver ham en ærlig kritik, ser du nok ikke flere annoncekroner fra ham, deraf dillemaet. Mit råd er derfor at give besøgende mulighed for at rate butikkerne, men selv at afholde sig fra det.
Mvh Jesper