Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmarksindsamlingen

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 20. Nov 06
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Tænkte lige at jeg ville bringe i folks erindring at der meget snart er en god mulighed for dels at få lidt PR som at støtte en god sag.

Vi har altid tidligere valgt at deltage om end jeg personligt føler i år er det hele sat lidt for meget i "salgsstruktur", du betaler det beløb og modtager den omtale etc.

Sidste gang indførte vi en ordning hvor medarbejdernes ekstra afkast i en given periode medførte et beløb som vi indbetalte, men med den korte varsel denne gang vil det nok blive svært for os at nå et attraktivt beløb til at modsvare den nødvendige omtale, men det skal jo ikke fraholde jer andre ;)

Hvad siger i til indsamlingen?

Modsvarer PRen efter jeres mening afkastet i den sidste ende under hensyntagende til den gode sag?

Her tænker jeg naturligvis ikke på de mindste grupper af donationer.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 00:02
Jeg synes det er en underlig sammenblanding af show og reklamepenge og nødhjælp..

Derudover ser det ud til at konceptet er hamrende ulovligt for DR at sende.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 20. Nov 06
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 00:11
Tror faktisk også det er TV2 som plejer at stå for de andre arrangementer.

I forhold til juraen i den konkrete sag, så er jeg ikke selv kyndig nok til at kunne gennemskue hvor meget gråzone område der måtte betrædes.

Min tanke gik nu også mere i forhold til i andres vurderinger af konceptet....

Fra Toftlund
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 90
Fra  Net2Skilte.dk Skrevet kl. 09:23
Sammen holdt med at der er ret store beløb der skal doneres for at blive eksponeret på TV, har det ingen reklamemæssig værdi. (under 250.000,- bliver man blot nævnt i oplæsning).
Ønsker man i denne sammenhæng at donere penge, skal man gøre det ud fra en humanitær tankegang og ikke som en del af sin markedsføring. - og der er vel i go for sig vel også helt OK

Hans Meyer
https://net2skilte.dk - Alt i gadeskilte, roll-up, klaprammer, messediske, brochureholdere

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:27
> Ønsker man i denne sammenhæng at donere penge, skal man gøre det ud fra en humanitær tankegang og ikke som en del af sin markedsføring

Muligvis, men så er det bare ikke fradragsberettiget :)

Fra Toftlund
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 90
Fra  Net2Skilte.dk Skrevet kl. 10:33
Dato: 13-02-2007 09:27:09 Forfatter: Mikkel deMib
> Ønsker man i denne sammenhæng at donere penge, skal man gøre det ud fra en humanitær tankegang og ikke som en del af sin markedsføring

Muligvis, men så er det bare ikke fradragsberettiget :)

Donationer til humanitære organisationer er som hovedregel fradragsberettigede, men jeg mener beløbet skal være på mindst kr. 500,- og så skal den organisation man støtter selvfølgelig være godkendt. (men ret mig hvis jeg er helt gal på den)

Jeg købte for 2 år siden en ishokey trøje for kr 3.800,- som det lokale ishokey hold havde sat til salg til støtte for sunami katastrofen i østen, jeg indbetalte beløbet direkte til Dansk Røde Kors og indbetalings bilaget fra banken var nok til at min revisor skattemæssigt kunde godkende og bogføre beløbet som en fradragsberettiget donation.

Hans Meyer
https://net2skilte.dk - Alt i gadeskilte, roll-up, klaprammer, messediske, brochureholdere

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:22
Dette show er ikke fradragsberettiget grundet et særligt setup. Så man kan ikke trække det fra. Jeg mener det er håbløs vanetænkning, når Frands Mortensen og andre kloge hoveder går ud og siger, at det er ulovligt at lave showet. NEJ, DR må ikke bringe reklamer og være reklame-finansieret, men vi taler her om at hjælpe mennesker i verden, som har brug for hjælpen. Som det også er blevet meldt ud fra flere kommunikationsfolk og selvsagt Danmarks Radio, så er der her et særtilfælde, hvor man har valgt at "bøje reglerne". Det man kan mene om, hvad man vil - jeg synes personligt, at det er helt ok i dette tilfælde.

Ang. beløbet og hvad man får igen, så gælder det for humanitære sponsorater som for øvrige sponsorater - hvis man tænker dem som andet end donationer, så skal man huske AKTIVERING og atter AKTIVERING. Har tidligere skrevet et andet indlæg om det. Nemlig: Brug dit sponsorat positivt overfor dine medarbejdere og kunder. Meld det aktivt ud i al din kommunikation - selve eksponeringen på TV-skærmen er ikke i sig selv pengene værd. Og alle undersøgelser viser, at modtagerne og dine kunder tager positivt imod din sociale ansvarlighed - så vær ikke bange for at vise det udadtil, selvom det for nogle virker nærmest udansk at fortælle, at man gør noget godt i verden.
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 15:01
-> Jonathan

Først og fremmest på jeg komplimentere dig med engodsag.dk - nu kan jeg ikke engang tanke mobiltelefontid hos mit lavprisselskab uden også at støde på jer der. Det er rigtig godt gået.

Dernæst: Ved du mere om de fradragsregler, du henviser til? Altså at Danmarksindsamlingen ikke er fradragsberettiget?

Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 15:03
Jeg synes det er en "helt i orden sag" denne Danmarksindsamling. Om folk mener de skal have "et eller andet" for de penge, de donerer må være deres egen sag, så længe den gode sag støttes. F.eks. har jeg været godt underholdt hele formiddagen af P3, der har kørt Kinesisk Lotteri og på den måde indsamlet mange tusinde kroner. Værterne gav deres sendetid, de erhvervsdrivende fik mere eller mindre gratis reklame, Hr. Madsen fra Jylland fik en tur i en Ferrari og jeg blev underholdt...

Det er da tyndt at man ikke bare hiver pengene op af lommen, men det er jo en kendt psykologisk faktor der er i spil; noget for noget.

Camilla Amtrup, PangDang, Svendborg.
Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 18:22
Narturligvis er Danmarksindsamlingen et show. Jeg ser intet problem i det. Danskernes vil underholdes, og kan man blive det, mens man klapper sig selv på skulderen hver gang tallet runder 100.000 kr. mere.

Ang. virksomhederne, så er det jo lige i tiden med CSR. Jeg ser på ingen måde noget problem i, at man profilerer sig på at støtte gode sager. Det er jo en win-win situation. Nogen "udnytter" det måske, kun med henblik på markedsføringsværdien, men donationerne er jo gode nok uanset hvad.

Talte med direktøren fra en dansk tøjbiks i lørdags. Han skal også gæste indsamlingen med merchandise fra håndboldherrerne. Scorer masser af omtale (som så mange gange før), men ved nu tilfældigvis, at han hele vejen igennem er et rigtig godt menneske, der gerne vil give. Men skulle man lade være med, at tage den PR som vælter ud efterfølgende. Det ville være stupid.

Jeg kan lugte Jante......

søger ligesindede i Sønderjylland

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)