Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Server der kan klare høj trafik med linux server til wordpress sider

Side 6 ud af 7 (66 indlæg)
Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper:

Søren.Pedersen:

Kasper:

Søren.Pedersen:

Kasper:

Mikael christiansen:

Kasper:

Mikael christiansen:

Server skal ligge i Danmark

webhotel fyldt op ikke mere plads , skal flere blogs webshop på siden mv.

siden langsom nogle tidspunkter grundet trafik i GB høj siger dandomain , de siger skal vælge deres server så kan jeg udvide siden og der kommer ikke tidspunkter hvor siden går lang tid at åbne

vis jeg kan begynde igen at ligge mere på siden webshop mv. stiger trafik endnu mere

Hvis du ellers er tilfreds med din nuværende hosting, så er det nemmest da næsten bare at smide alt statisk indhold (billeder, videoer, Wordpress-theme-filer) over på et Content Delivery Network, fx Amazons CloudFront.

W3 Total Cache kan gøre det automatisk. Og du havde en servermand i baghånden, kunne jeg forstå? Måske han kunne stå for det.

På den måde får du frigivet plads -- og du støder ikke ind i trafikgrænser.

Dandomain webhotel ikke billige over 373 kr om måneden 2 GB plads er fyldt op næsten

skal man til kombiner anden lyder meget dyrt

hvad så med webshoppen suddomæne blog hvad med der ikke er data base plads , det er jo kun billeder og film der kan ligges et andet sted

lige det hele et sted der har en ok pris , er det jeg leder efter

Du betaler kun for den trafik, du bruger. Det koste $0.150 / GB.

Men hvis du ikke kan få oprettet subdomæner til blog og webshop, så har du ret i, at du nødt til at rykke væk.

Meebox, som jeg tidligere nævnte i denne tråd, tillader masser af subdomæner og databaser -- og har en trafikgrænse på 500GB per måned.

199 om md er da godt nok mange penge for 500 GB om måneden.

Du får hosting. Du får daglig backup. Du får et cloudsetup. Du får et af DK's bedste datacentre. Du får support.

En Big Tasty hos McD koster 44,95.

Alt er ikke relativt, men det er relationelt.

Jeg synes, jeg kommer med et fornuftigt bud på løsningen af spørgerens problem; til en billigere pris end spørgerens nuværende løsning.

Jeg opstiller endda en mere fleksibel løsning -- brug af Amazons CloudFront-netværk (som CDN).

Hvilken løsning vil du anbefale i stedet for?

Hvis det var mig der skulle lave det der (og var krakilsk med oppetid) og ville have god performance og et "low cost redundant system" ville jeg lave 2 * vps med roundrobin + lav TTL imellem dem i to forskellige datacentre og en DNS host med multiple locations som f.eks gratisdns. Går det ene datacenter/server ned retter du bare DNS til kun at pege til den anden = problem løst.

1: eliminerer du eksempelvis backup da data er spejlet alligevel

2: eliminerer eksempelvis datacenter problemer hvis du har din VPS i hver sit datacenter, kan umuligt blive mere sikker, det datacenter som du refererer til der havde mig bekendt et stort nedbrud i timevis et par år tilbage pga en transformer der brændte af og alt var nede

var da værd at overveje hvis man skulle lave noget stort (som jeg faktisk brygger på) :-)

Det lyder som et tungt setup, synes jeg. Og det kræver en dygtig servermand at få opsat LAMP-stacken fornuftigt. De out of the box-VPS-løsninger, er findes i DK, kræver ret meget tuning for at køre godt.

Synkronisering af MySQL-db'en (eller db'erne) skal der jo også til, når der køres Wordpress.

2 x dansk VPS løber jo også op -- langt over de 200 du kritiserede tidligere.

Hvilke VPS-udbydere ville du vælge?

de 200 var en sammenligning hvad for mig at se samme vare kunne fås til et andet sted, ikke at jeg ville vælge nogen af dem til et "highperformance superredundant datacenterbrænderjegerligeglad" setup.  Kender intet til markedet for VPS og der er sikkert milevis forskel på den ene fremfor den anden, og sikkert også hvor din VPS nu placeres mht san performance mm, så der må jeg være dig svar skyldig.

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 20:38

Kasper:

Det lyder som et tungt setup, synes jeg. Og det kræver en dygtig servermand at få opsat LAMP-stacken fornuftigt. De out of the box-VPS-løsninger, er findes i DK, kræver ret meget tuning for at køre godt.

Synkronisering af MySQL-db'en (eller db'erne) skal der jo også til, når der køres Wordpress.

Lyder ikke for mig som det helt store projekt, en rsync kan jo klare den live hvert 5 minut fra master til slave (filer, db osv), bare en ide.

Hvad mener du med at danske VPS skal tunes, er det ikke lavet ordentligt fra starten?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:43

Søren.Pedersen:

Kasper:

Lyder ikke for mig som det helt store projekt, en rsync kan jo klare den live hvert 5 minut fra master til slave (filer, db osv), bare en ide.

Hvad mener du med at danske VPS skal tunes, er det ikke lavet ordentligt fra starten?

De fleste danske VPS-løsninger leveres unmanaged med en standinstallation af fx Debian el. Centos.

Apache, hvis den er installeret, er med standardsettings, som typisk ikke er særligt passende til ram- og cpu-mængden i en VPS. 

Hvis du ønsker to manged VPS-løsninger inkl. drift og tuning af Apache og rsync, så tror jeg, vi er godt oppe i pris igen.

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 20:47

Kasper:

Søren.Pedersen:

Kasper:

De fleste danske VPS-løsninger leveres unmanaged med en standinstallation af fx Debian el. Centos.

Apache, hvis den er installeret, er med standardsettings, som typisk ikke er særligt passende til ram- og cpu-mængden i en VPS. 

Hvis du ønsker to manged VPS-løsninger inkl. drift og tuning af Apache og rsync, så tror jeg, vi er godt oppe i pris igen.

burde jo bare laves 1 gang så var den der, men korrekt, aner man intet om det er det nok ikke lige sagen... et par rsyncs i crond et korrekt setup med apache/php 5.3 burde kunne holde i årevis

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:29

Jeg Tror det er bedste det hele ligger et sted , det hele skal ikke være for svært og jeg vil gerne selv kunne klare en del selv

Grundet siden vokser har tilbud været svære at vurdere få jeg vil lave min side noget ligne amino.dk bare med min wordpress side der bliver flere og flere sudomæmer blogs

lige nu skal jeg oprettes 30 stk på siden suddomæner blogs og piger er hæmnings løs i at ligger film og billeder på siden så det løber meget hurtigt op i over 100 GB plads brugt , selvfølgelige vigtigt at vide hvad prisen er når de første 100 GB er brugt plads

De fleste kan klare at siden øges konstant prisen er den eneste forskel

Puha er det svært at vælge den korrekt men jeg haster det ikke igennem selv om mit webhotel er fyldt op

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 01:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hosting af en hel server i Danmark er dyrere end det er mange andre steder. Sådan ér det bare og det kan man nok ikke skrue så meget på. 

2.000 kroner om måneden for en hosted, managed server på dansk jord med mindst 100 GB disk er et meget lavt budget, hvis kravet er at den f.eks. skal ligge i et topprofessionelt datacenter, der skal være backup, redundant strøm, køl og hvad der nu ellers af af faciliteter sådan et sted. 

Et bud kunne være en server fra EasySpeedy, som ligger i dansk datacenter. Der kan du få en fornuftig maskine for knap 200 euro om måneden. Sådan en løsning er _uden_ fjernbackup.

Næste problem er at finde en der kan og vil manage den ... for 500 kroner om måneden. Det er der formentlig ikke særlig mange der vil, hvis du også vil forlange at de stiller nogle garantier for ansvar. 

Du kan formentlig sagtens finde nogle der vil manage den for "et par hundrede" om måneden, men er de så kvalificerede til at gøre det? Ved de noget om hvad man gør i tilfælde af at man ikke lige er patched med på en exploit og bliver angrebet? Hvad nu hvis skidtet går ned kl. træls om natten og de ikke er til at få fat i? Hvad gør de hvis serveren oplever store performanceproblemer, og deres kompetencer desværre ikke rækker længere end nogle tutorials? Hvad hvis din MySQL base brækker sig? Der er performanceproblemer?

Der er rigtig mange ting der kan gå galt når man har en dedikeret server som er managed - og hvis man så ikke er sikker på den kompetence der skal tage sig af den, så kommer det til at koste nedetid (og dermed penge).

Med andre ord: Hvis du vil have en fuld managed server - specielt en i Danmark - så skal du minimum have det dobbelte op af lommen, hvis du vil være bare nogenlunde sikker på at få noget der erordentligt. 

Hvad synes JEG så du skal gøre? En af følgende

1) Betal hvad det koster i Danmark. Få det produkt du gerne vil have uden kompromis på f.eks. sikkerheden.

2) Et stort webhotel hos en anerkendt udbyder.

3) Find et firma i f.eks. England der vil manage og hoste en server. Et bud kunne være UK2.net. De vil manage din server for 30 pund om måneden.   Tidligere hed deres trafikgrænse hos UK2 10.000 GB - så jeg tvivler på at du kommer noget nær deres "unmetered" definition. (Jeg har haft en server hos dem og brændte ca. 1500 GB trafik af om måneden)

Ved godt, at det kan lyde somom jeg modsiger mig selv ang. management for "et par hundrede". Forskellen er dog at UK2 med garanti har nogle procedurer og standardiseringer for den slags da de manager rigtig mange servere, modsat karlkoder. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:43

leder ikke noget der skal manage noget som hoster et andet sted , jeg søger hostet der klare det hele og ligger i Danmark , vil ikke have besværet med at finde en der skal hjælpe

Tror godt jeg kan komme under 2000 kr i Danmark det vil flere Danske server udbyder tilbyde mig nogle mennesker er venlig og selvfølgelige anbefaler jeg videre den der yder god pris og service , nu må jeg overveje tilbudene har kun fået  5 tilbud under 2000 kr, de fleste under 2000 kr er fra de store, men jeg vil gerne have flere , dog fik ikke nok rabat hos dandomain f.eks som  jeg ligger nu jeg vil gerne have større rabat der , med skulle måske skrive til dem igen

Derved kræver du snakker med dem activewebs , megahost.dk , dandomain meebox.dk mv. jeg tror ikke dandomain er dårligere fordi de giver lidt rabat

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 13:09

Søren.Pedersen:

Nicolai Christensen:

Mikael christiansen:

Vil gerne bare meget lidt under dandomain server priser kan se ved nuværende trafik kommer jeg til at ligge der omkring 2000 kr. per måneden

kan dog let stige, vil gerne ca 3 kr. per GB trafik ved 500 GB trafik, så der spares lidt ved en flytning

Vil gerne spare lidt penge vis skal flytte i stedet for at opgardere til server, for der skal også tænkes lidt på økonomi

Hej, 

Jeg kan tilbyde dette webhotel:

- 100 GB plads
- 500 GB trafik
- fri antal subdomæner
- fri mail konti

samt 24/7 telefonsupport for 1700,- eks. moms om måneden. Også giver du 2 kr. pr. ekstra GB trafik om måneden. 

Og vi er så sikker på det vi laver at, kan du se om et halvt år du ikke er tilfreds, så for du selvfølgelig alle dine penge tilbage! 

Kontakt mig evt. på tlf.: 4074 7613!

Rigtig god dag!

Venlig hilsen
Nicolai Christensen  

En af de udbydere jeg bruger sælger trafik for 0.10 kr per GB, hvorfor er du 20 gange dyrere?

Du tager over 18000 for noget jeg kan købe for under 1000, er da godt nok lidt af en forskel, tilbagebetaling eller ikke

Jeg vil rigtig gerne høre lidt mere om hvor du kan få trafik til 0.10 kr. pr. GB til en server, som er placeret i Danmark! 

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 13:18

100 Mbps port (med burst)
3200 GB överföring
Pris: 2,500 SEK/månad          Er dette en god pris for trafik? 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:20

Nicolai Christensen:

Jeg vil rigtig gerne høre lidt mere om hvor du kan få trafik til 0.10 kr. pr. GB til en server, som er placeret i Danmark! 

Hvis du køber rigtig meget kan jeg komme ned på 25øre, men det er så også direkte på DIX'en.

Side 6 ud af 7 (66 indlæg)