Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad betaler i egentlig i renter??

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Rask Mølle
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 271
Fra  Team Annasminde Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg blev lige lidt overrasket over hvor stor forskel der er på renten på forskellige kassekredit.

Hvad betaler i og hvad er normalt. Nu har jeg hørt om renter til 4,5% og jeg selv er i den noget højere ende af skalen!

Hvad betaler i når det gælder renten på kassekreditten?

• <4 % (14%)
  • 4-5% (8,8%)
  • 6-7% (17,5%)
  • 8-9% (21,1%)
  • >9 % (38,6%)
  • Totalt antal stemmer: 57
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 18:58

Stemte over 9% som mange andre kan jeg se.

Det ville dog være lækket at se den under 6%, men tror der er lange udsigter til det, det er vist pt. bankens marked hvis man skal låne penge.

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 271
Fra  Team Annasminde Skrevet kl. 21:33

Nu er der ikke så mange der har stemt, men personligt er jeg da glad for at jeg ikke er den eneste der betaler ALT for megetWink

Er der ikke nogle flere der har lyst til at stemme så vi kan få et bedre billedeSmile

Fra Amager
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:42

Jeg arbejder med andelsboligforeninger og deres kassekreditter.

De er mellem 4% og 7,5% og der er ingen rød tråd i hvem som har hvad.

Jeg kan kun anbefale en ting, gå i forhandlinger med flere banker - det kan tit godt betale sig. Alternativt, få rådgivning om hvordan I kan afvikle/gøre kassekreditten mindre.

Jeg har tidligere rådgivet flere, med stor succes. Eksempelvis en som havde en god indtægt, men også havde få oplyst af banken at det var godt med en kassekredit, så han gik fra 0 til minus 50.000 hver måned. Tre måneder senere gik kontoen fra +50.000 til 0. Så omtanke giver også penge i kassen.

TVC

Fra Bagsværd
Tilmeldt 30. Nov 05
Indlæg ialt: 121
Fra  GULDNUMRE Skrevet kl. 21:54

Jeg havde en "sjov" episode fornyligt med min bank omkring renten på min kassekredit. Jeg spurgte om renten kunne forhandles, hvis jeg halverede min stående gæld på min kassekredit. Jeg tænkte det ville vise min tilbagebetalingsevne og øge min kreditværdighed.

Men nej, sådan spiller klaveret ikke hos Lån & Spar Bank!!

Svaret var, at da mit engagement i banken dermed ville blive mindre var de så nødt til at sætte renten op!!

Tak for kaffe :-) Bankerne har deres egen logik!! 

www.Guldnumre.dk - Få dig et unikt mobilnummer. Et guldnummer huskes af alle!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 22:22

Trislo:

Jeg havde en "sjov" episode fornyligt med min bank omkring renten på min kassekredit. Jeg spurgte om renten kunne forhandles, hvis jeg halverede min stående gæld på min kassekredit. Jeg tænkte det ville vise min tilbagebetalingsevne og øge min kreditværdighed.

Svaret var, at da mit engagement i banken dermed ville blive mindre var de så nødt til at sætte renten op!!

Burde du så ikke bare sige at du gerne vil låne nogle flere penge. Så burde renten (ifølge bankens logik) jo ryge ned. Så kunne du låne flere penge, og alt i alt betale det samme som du betaler nu ;)

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 22:25

Trislo:

Ja naturligvis hænger det sådan sammen... Håndteringsomkostningerne for din bank er jo de samme, uanset om dit engagement er 100.000 kr. eller 200.000 kr. Men bidraget / fortjenesten til banken er jo dobbelt så stor. Så der skal jo et lån af en vis størrelse til, før banken begynder at tjene penge på dig som kunde, og et endnu større beløb for, at der er noget at forhandle af.

Dette svarer lidt til de bankkunder der siger at: "De aldrig har haft overtræk på kontoen, og derfor er gode kunder i banken" - Gode kunder er vel snarere dem der ofte benytter deres kassekredit, men som samtidig holder overtrækket på et fornuftigt niveau i forhold til deres økonomi, så deres kredit-rating bevares.

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 22:28

Birkelund:

Burde du så ikke bare sige at du gerne vil låne nogle flere penge. Så burde renten (ifølge bankens logik) jo ryge ned. Så kunne du låne flere penge, og alt i alt betale det samme som du betaler nu ;)

I så fald har personen en noget høj rente i forvejen, hvis banken skal kunne halvere renten ved en fordobling af lånebeløbet.

Banken beregner jo renten på kassekreditten som diskontoen + x% = din lånerente. Dvs. at bankens profit er differencen mellem den rente du betaler, fratrukket den rente de betaler for at låne de samme penge i nationalbanken.

Forleden fik jeg et brev fra EIK Bank om, at renten ved overtræk på den pågældende konto var 22%. Indlånsrenten var samtidig hele 0,1%. - Heldigvis er det blot indlånsrenten, der er relevant for undertegnede.

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:30

Er overrasket over at der mange der har sin over 9%. Jeg forhandlede min fra 13 til 6% til at starte med i Danske Bank, nu ligger den på 4.5%.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 22:46

Man kan jo ikke snakke renter generelt. Der er som regel altid forskel på, om det er erhvervslån, privat forbrugslån, kassekredit, billån med pan i bil, kassekredit osv.

Jeg betaler eksempelvis en del mindre for mine billån end på kassekredit.

4,5% må nu siges at være en fin rente.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)