Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

styresystemer?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Er linux godt ?

eller har i nogen andre gode styreprogrammer (gratis )?

jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:23

Ja, Linux er godt!

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 15:28

Hej,

Som mange årig Linux bruger vil jeg sige, at Linux er et fantastisk system. Takket være store virksomheder, er Linux efterhånden også blevet utroligt brugervenligt. Jeg arbejder hver dag med både Windows, Mac OSX og Linux (Debian og Ubuntu), og jeg foretrækker til hver en tid Linux med Gnome (den grafiske brugergrænseflade).

Linux er intuitiv, let at gå til, og knap så ressource-krævende som fx Vista. Windows 7 fik vist rettet lidt op på de værste performance-problemer.

Jeg kører Windows 7 på en af mine bærbare computere, og det er bestemt også et acceptablt operativsystem. Men til min mere avancerede brug, løber jeg ofte ind i problemer. Det er ganske simpelt stadig ikke så stabilt som jeg kunne ønske. Men det er ikke nødvendigvis Microsofts skyld - det kan skyldes dårlige drivere og meget andet.

Der findes rigtig mange forskellige udgaver af Linux. Som nybegynder vil jeg anbefale dig Ubuntu. Du kan prøve det fra en Live CD, så du ikke behøver installere noget. Det er dog en lidt flad fornemmelse, da det kører forholdsvis langsomt. Men så kan du i hvertfald teste om lyd, grafikkort, netkort osv. virker, inden du installerer det.

Jeg vil ikke anbefale dig andre gratis operativsystemer end Linux. Der findes Unix-udgaver og andre distributioner af Linux, men med Ubuntu går du ikke galt i byen.

Måske er der en nørd herinde der foreslår dig noget som BeOS eller lignende, men det er altså ikke noget man reelt kan bruge til noget.

Held og lykke i jagten på dit nye OS :)

Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 16:18

Jeg har absolut ingen erfaring med Ubuntu - men på opfordring af en kammerat installerede jeg der her forleden og det gik ganske smertefrit - der er helt klart nogle ting man skal vende sig til, men sådan er det nu med så mange ting!

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Skrevet kl. 16:20

hvor fra kan man bestille en cd og instaleree det der fra ?

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 16:57

Nesuz:

hvor fra kan man bestille en cd og instaleree det der fra ?

Man kan frit og gratis downloade Ubuntu og brænde til CD eller USB fra Ubuntu hjemmeside: www.ubuntu.com

Fra deres shop kan man også bestille originale CD'ere, men så skal man købe en potion ad gangen.

Min virksomhed, O-Biz, er officiel Ubuntu partner, og vi distribuerer også originale CD'ere til private og virksomheder. Man kan derfor få en enkelt original CD eller USB tilsendt via os: O-Biz Ubuntu shop

Jeg vil i øvrigt anbefale Ubuntu Danmarks forum, hvis man får brug for hjælp, skal have svar på spørgsmål eller bare finde tips og tricks: Ubuntu Danmark

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Skrevet kl. 19:54

oke

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:21

Jeg kan også kun anbefale Ubuntu Linux - men det halter lidt med programmerne til det. Jeg syntes ikke OpenOffice er en særlig god database eller præsentationsprogram. Jeg bruger Gimp - super program til grafik og Scribus til dtp. Jeg arbejder ikke professionelt med dem; men bruger det til avanceret brug alligevel. Jeg har dog arbejdet med både Indesign og Photoshop - og de er altså bare bedre. Ligeså med bogføring. Man skal hele tiden finde alternativer - der sjældent er lige så godt. Men jo det er intuitivt, stabilt og hurtigt. Jeg har faktisk installeret det for flere computeranalfabeter, der ikke kunne finde ud af Windows. Og de blev vældig begejstret.

Vh

Robert

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)